Taula redona: Què és la ciència?

A què ens referim quan parlem de ciència? A una forma determinada d’obtenir el coneixement? A determinades disciplines? Hi ha una, dues o múltiples cultures quan parlem del coneixement científic? Amb motiu de la presentació de l’últim número de Mètode, Què és la ciència? Una aproximació multidisciplinar al pensament científic, us convidem a un debat a quatre bandes amb professors i investigadors de quatre disciplines diferents per intentar respondre i reflexionar sobre aquestes qüestions.

El pròxim dimarts 14 d’abril a les 19:00 hores, l’Espai Ciència del Centre Octubre de Cultura Contemporània acull un debat en el qual participaran José Pío Beltrán (bioquímic i professor d’investigació del CSIC), Rafael Castelló (sociòleg i director del Servei de Política Lingüística de la Universitat de València), Chantal Ferrer (física i professora de la Universitat de València) i Antonio Furió (historiador i professor de la Universitat de València), moderats per Martí Domínguez, director de Mètode.

El número 84 de Mètode, publicat el passat gener, ha comptat amb la col·laboració de destacats noms del món de la física, la història i la filosofia. Així, el físic Jean Bricmont i el filòsof Elliott Sober fan una aproximació a les discussions que han acompanyat el concepte del mètode científic; Patricia Fara i Pedro Ruíz-Castell ens aporten la perspectiva de la història de la ciència; Susanna Priest, directora de Science Communication, es pregunta pel mètode de les ciències socials i de les dificultats de mesurar el comportament humà; i, finalment, Jorge Wagensberg exposa la seua idea de les formes del coneixement interdisciplinari. Completen el monogràfic dues entrevistes: una al físic i filòsof Mario Bunge i una altra a l’antropòleg i biòleg evolutiu Robin Dunbar.

© Mètode 2015.

METODE84cat

Taula redona: Què és la ciència?

Dimarts 14 d’abril de 2015