Richard Dawkins i Jean Bricmont

Conversa amb dos figures claus del pensament científic i escèptic: el físic i pensador belga Jean Bricmont i l'etòleg i divulgador de la ciència britànic Richard Dawkins.
Maria Blasco

Maria Blasco dirigeix des de 2011 el CNIO, on també lidera el grup de telòmers i telomerasa. Els telòmers són una mena de caputxons que protegeixen els extrems dels cromosomes i que s’acurten a mesura que la cèl·lula acumula divisions.

Jordi Garcés dirigeix Polibienestar, un centre únic a l'Estat espanyol que se centra en la recerca, anàlisi i innovació de les polítiques socials i en la planificació estratègica de polítiques públiques.

Al Parc Nacional de Yellowstone (Wyoming, Estats Units) es troba el Grand Prismatic Spring, una font termal on l’aigua bullint ascendeix trenta-sis metres des de les profunditats de la terra

Pere Estupinyà

Comunicador científic, escriptor i speaker. Així es defineix Pere Estupinyà (Tortosa, 1974). Titulat en Química i Bioquímica, va començar a explicar allò que feia i allò que llegia primer als

La trajectòria científica de Daniel Pauly, professor de l’Escola de Pesqueres de la Universitat British Columbia de Vancouver (Canadà), és amplíssima. Actualment lidera el projecte «The sea around us» (“El

Londa Schiebinger

«Hi ha un biaix inconscient de gènere en l’algoritme de Google», afirma la professora d’Història de la Ciència de la Universitat de Stanford i directora del projecte Gendered Innovations.
Antonio Marquina

Marquina treballa en una bona mostra del que és el quasi inabastable nombre de disciplines i aplicacions basades en el càlcul matemàtic que avui dia inunden la nostra vida quotidiana.

Celdoni Fonoll

D’un encàrrec inicial de només cinquanta poemes d’ocells (Veus d’ocells, Lynx Edicions, 2000), les crea­cions de Celdoni Fonoll han crescut com els bolets fins a arribar a ser-ne sis-centes arreplegades en dotze llibres.
Rudolf Nieuwenhuys

«La ciència és tremendament susceptible a la moda», afirma el professor emèrit de neuroanatomia de l'Institut Holandès de Neurociència. L'entrevistem al monogràfic «Els secrets del cervell».
Carlo Rovelli

«La ciència enriqueix la nostra manera d'entendre la realitat», assegura aquest professor de Física Teòrica de la Universitat Aix-Marsella i una de les figures més destacades de la ciència actual.
Jocelyn Bell

Jocelyn Bell és coneguda com la descobridora del primer senyal d’un púlsar, però també com una de les protagonistes d’un injust episodi de la història dels Nobel.

«Tothom naix científic», afirma el president de la Royal Society i premi Nobel de Química el 2009. L'investigador recalca la importància de la divulgació i de la ciència bàsica.

Jordi Play «La gran notícia és que s'està avançant per controlar el càncer des de fronts molt diversos», ens explica Josep Tabernero