Secrets of univers

NOTÍCIES

L'anuari del 2020 se centra en els reptes de la ciència, les ciències forenses, el paper de la ciència en el nazisme i en els diversos escenaris evolutius que contribueixen a entendre millor la biodiversitat.

Mulet combina la tasca docent amb la investigació en bioquímica i biotecnologia de les plantes i la divulgació científica.
Retrats de ciència - Portada

La Institució Alfons el Magnànim edita l'obra Retrats de ciència, una selecció de les entrevistes publicades a Mètode al llarg de la seua trajectòria.

Des de Mètode ens acomiadem de l'any 2019 recopilant les entrevistes més llegides del nostre web.

FORMES INFINITES: DARRER NÚMERO DE MÈTODE

ÚLTIM NÚMERO DE MÈTODE

Formes infinites

Surviving uncertainty

by Manuel Serra, María José Carmona, Eduardo Moisés García-Roger, Raquel Ortells

Diverse ways to think about cancer

by E. Yagmur Erten, Hanna Kokko

Dodging magic bullets

by Álvaro San Millán

Vestiges of our first steps

by Borja Figueirido

Subscriu-te al butlletí

Idioma: CatalàEspanyolAnglés

25 ANYS DE MÈTODE

Els temes plantejats a la monografia Abelles de mel (primavera de 2002) segueixen vigents: alguns dels problemes que s’albiraven fins i tot s’han aguditzat.

Salvador Andrés i Santonja és apicultor i l’encarregat del Dipòsit Municipal d’Abelles d’Alcoi, iniciativa que té com a objectiu recuperar els eixams que entren en la ciutat.

Estudis recents estimen que entre un 30-40% de la producció agrícola depèn de la pol·linització entomòfila i assenyalen el seu rol fonamental en la conservació de la vegetació autòctona.

L'interés pels productes del rusc d'abelles com la mel, el pol·leo, la gelea reial o el pròpoli o s'ha incrementat a causa dels efectes possitius sobre la salut humana.

S’entén per flora apícola el conjunt d’espècies vegetals, silvestres o conreades, capaces d’atraure les abelles, les quals n’obtenen el seu aliment.

L’abella de mel més coneguda, Apis Mellifera L., s’ha extés arreu del món, primer de forma natural i, després, gràcies a l’assistència humana. Aquesta col·laboració va originar l’apicultura.

MÈTODE TV