Teresa Thompson Parlem de ciència

Fernando Ballesteros opina sobre la troballa de fosfina a Venus i les hipòtesis sobre els possibles indicis de vida en altres planetes.
venus recreació fosfina

Com ocorre amb l'aigua a Mart, la troballa de fosfina s'ha relacionat ràpidament amb la possible presència de vida a Venus; a la Terra, són les activitats microbianes i humanes qui generen aquesta substància. Però el grup d'investigadors mostra cautela i remarquen que cal seguir investigant.
La ciència a taula

La monografia editada per la revista Mètode obté el guardó al millor llibre de ciències naturals i aplicades.

La secció del catedràtic d'Astronomia Vicent J. Martínez a la revista Mètode, «Desvelant l’univers», fa vint anys.
APPEC
Cartografia de la COVID-19

L'article mostra, a través de diversos mapes, la distribució geogràfica de la COVID-19 i analitza els factors ambientals que han pogut contribuir a la seua expansió.
illustr virus sexe

Adoptar una mirada evolutiva ajuda a explicar per què homes i dones reaccionen de manera diferent davant de determinades malalties infeccioses i a entendre (i combatre) les estratègies dels virus en la seua incessant carrera evolutiva per infectar-nos i propagar-se entre nosaltres.

FORMES INFINITES: DARRER NÚMERO DE MÈTODE

ÚLTIM NÚMERO DE MÈTODE

Bo per a menjar

Diet-disease relationships: Recent advances in nutritional epidemiology

by Raul Zamora-Ros and Carlos Alberto González

Disentagling nutrition facts from fiction: Towards healthy and sustainable consumption in industrialized societies

by Clara Gómez-Donoso, Miguel A. Martínez-González, and Maira Bes-Rastrollo

Educational tools for better eating: Origin and evolution of dietary guidelines in Catalonia

by Clara Gómez-Donoso, Miguel A. Martínez-González, and Maira Bes-Rastrollo

Diet, drugs, and the brain: Is ultra-processed food a gateway to addiction?

by M Carmen Blanco-Gandia, Macarena Gonzalez-Portilla, and Marta Rodriguez-Arias

Miracle diets: When eating guidelines cause health problems

by Jose Miguel Soriano del Castillo and M. Inmaculada Zarzo Llobell

Evidence-based nutritional guidelines: What is meant by trustworthy recommendations

by Joanna Zajac, Paulina Głodo, and Malgorzata M Bala

Subscribe to our newsletter

Language: CatalanSpanishEnglish

NOTÍCIES

venus recreació fosfina

La ciència a taula

Cartografia de la COVID-19

FORMES INFINITES: DARRER NÚMERO DE MÈTODE

ÚLTIM NÚMERO DE MÈTODE

Bo per a menjar

Surviving uncertainty

by Manuel Serra, María José Carmona, Eduardo Moisés García-Roger, Raquel Ortells

Diverse ways to think about cancer

by E. Yagmur Erten, Hanna Kokko

Dodging magic bullets

by Álvaro San Millán

Vestiges of our first steps

by Borja Figueirido

Subscriu-te al butlletí

Idioma: CatalàEspanyolAnglés

25 ANYS DE MÈTODE

Els temes plantejats a la monografia Abelles de mel (primavera de 2002) segueixen vigents: alguns dels problemes que s’albiraven fins i tot s’han aguditzat.

Salvador Andrés i Santonja és apicultor i l’encarregat del Dipòsit Municipal d’Abelles d’Alcoi, iniciativa que té com a objectiu recuperar els eixams que entren en la ciutat.

Estudis recents estimen que entre un 30-40% de la producció agrícola depèn de la pol·linització entomòfila i assenyalen el seu rol fonamental en la conservació de la vegetació autòctona.

L'interés pels productes del rusc d'abelles com la mel, el pol·leo, la gelea reial o el pròpoli o s'ha incrementat a causa dels efectes possitius sobre la salut humana.

S’entén per flora apícola el conjunt d’espècies vegetals, silvestres o conreades, capaces d’atraure les abelles, les quals n’obtenen el seu aliment.

L’abella de mel més coneguda, Apis Mellifera L., s’ha extés arreu del món, primer de forma natural i, després, gràcies a l’assistència humana. Aquesta col·laboració va originar l’apicultura.

MÈTODE TV