Gata Cattana

Quines són les causes i les conseqüències d'una reacció al·lèrgica greu en forma de xoc anafilàctic? Àngels Royo ens acosta a l’anafilàxia a través del cas d'Ana Isabel García Llorente, més coneguda com a Gata Cattana.
univers

Manel Perucho ens ofereix una nova entrada del seu blog Univers Violent, reflexionant al voltant de la infinitud de l'univers... i de l'estupidesa humana.

No s'han trobat publicacions.

Marie Curie al seu laboratori

La «cooperativa d’ensenyament» va ser una experiència ideada en 1907 per Marie Curie en la qual ella i altres col·legues de la Sorbona impartirien classes de ciències als seus fills.

xiquets aprenent ciència

En aquest número descobrim com, des de fa molt més temps del qual podriem sospitar, la societat ha buscat una manera lúdica de mostrar la ciència.
Material exposat de les protestes ecologistes dels anys setanta

Als anys setanta van sorgir un elevat nombre d'organitzacions que van participar a nombroses protestes ecologistes i van impolsar la lluita antinuclear. L'exposició «Arxiu Ecologista. Memòria i cultura visual de l’ecologisme a València des dels anys setanta» de la Nau recorda aquesta època i els grups ecologistes involucrats amb material inèdit.
Gata Cattana

Concha Gómez Mena als hivernacles de la UPV

Iniciem la sèrie «Espais de ciència» visitant el laboratori i els hivernacles on treballa la professora Concha Gómez Mena, de l'Institut de Biologia Molecular i Cel·lular de Plantes (CSIC-UPV) al campus de Vera de la Universitat Politècnica de València.
Pilar Domingo Calap al laboratori

Pilar Domingo compagina la tasca d'investigadora Ramón y Cajal en l’I2SysBio, on lidera el grup «Virologia ambiental i biomèdica», amb la docència en el Departament de Genètica a la Universitat de València.
Glòria Sánchez

La investigadora Glòria Sánchez, juntament amb el seu equip, tracta de detectar virus a les aigües i aliments, a més d'observar els seus tipus, i avalua els sistemes de desinfecció que utilitzen les plantes depuradores.
Yolanda Picó

Yolanda Picó, catedràtica de Nutrició i Bromatologia de la Universitat de València, analitza contaminants emergents, tant les seues concentracions en el medi ambient com els seus efectes en la biota a llarg termini.

«Molta gent ignora conceptes matemàtics bàsics»