Imatge de stefamerpik en Freepik.

El metge Manuel Candela va impulsar la formació del primer institut valencià dedicat íntegrament a la tocoginecologia clínica. Però més enllà de l’activitat assistencial també va insistir que al Instituto Ginecológico es generés experiència i coneixement.
Gata Cattana

Quines són les causes i les conseqüències d'una reacció al·lèrgica greu en forma de xoc anafilàctic? Àngels Royo ens acosta a l’anafilàxia a través del cas d'Ana Isabel García Llorente, més coneguda com a Gata Cattana.

No s'han trobat publicacions.

Festival de les Humanitats de Dénia 2024 dedicat a l'envelliment

El Festival de les Humanitats de Dénia ha dedicat la seua edició de primavera a l’aproximació de la ciència, la filosofia o la ficció a l’envelliment.
alumnat universitari

El Congrés de Sostenibilitat Curricular celebrat a la Facultat de Magisteri de la Universitat de València posa la mirada en les aules per a promoure una consciència més ecològica i els principis del desenvolupament sostenible entre els joves.
Imatge de stefamerpik en Freepik.

Material exposat de les protestes ecologistes dels anys setanta

Als anys setanta van sorgir un elevat nombre d'organitzacions que van participar a nombroses protestes ecologistes i van impolsar la lluita antinuclear. L'exposició «Arxiu Ecologista. Memòria i cultura visual de l’ecologisme a València des dels anys setanta» de la Nau recorda aquesta època i els grups ecologistes involucrats amb material inèdit.
Glòria Sánchez

La investigadora Glòria Sánchez, juntament amb el seu equip, tracta de detectar virus a les aigües i aliments, a més d'observar els seus tipus, i avalua els sistemes de desinfecció que utilitzen les plantes depuradores.
Pas García

La catedràtica Pas García aprofundeix en el seu camp d'estudi, la difracció i la polarització de la llum, des d'una perspectiva de gènere i destaca que les investigadores en Física només representen al voltant d’un 20-22%.
Concha Gómez Mena als hivernacles de la UPV

Iniciem la sèrie «Espais de ciència» visitant el laboratori i els hivernacles on treballa la professora Concha Gómez Mena, de l'Institut de Biologia Molecular i Cel·lular de Plantes (CSIC-UPV) al campus de Vera de la Universitat Politècnica de València.
Francesc Mesquita

Francesc Mesquita és investigador a l'Institut Cavanilles de Biodiversitat i Biologia Evolutiva, on el seu camp de treball són els invertebrats aquàtics com a indicadors de qualitat d'aigües i d'aspectes evolutius i taxonòmics.

«Molta gent ignora conceptes matemàtics bàsics»