La sonda Mars Express confirma l'existència d'aigua líquida salada al pol sud del planeta roig

Diferents aproximacions: de la simplicitat a la foscor

MONOGRÀFIC 81: ITINERÀNCIES

persones refugiades

Les mesures polítiques de control de fronteres han convertit Europa i l'Estat espanyol en una mena de fortalesa en la qual cada vegada és més difícil penetrar i, per tant, accedir al procediment d'asil.

mobilitat

Aquest article reflexiona sobre el balanç de costos/beneficis de la mobilitat humana en les societats, tant emissores de població com receptores, i en les persones que les componen.

ENTREVISTA

«Les estructures espacials subjauen a la majoria de processos ecològics»

NOTÍCIES

Recull dels articles de la secció «Els perquès de Mètode» que donen resposta a dubtes científics relacionats amb fenòmens i curiositats estivals.
cucuruchos

La gelateria artesanal és el resultat de la contribució equilibrada de molts camps científics i es requereixen coneixements profunds en bromatologia, matemàtiques, química, física o nutrició.

El número 98 de Mètode, Elogi de la vida, presenta quatre novetats editorials ressenyades al nostre web.
Carmen Calvo

A través dels vora 100 números de Mètode, l'art ha estat molt present. Iniciem una sèrie per destacar aquestes col·laboracions recuperant la mirada poètica de l'artista Carmen Calvo.
Verdures d'estiu

Selecció dels articles de Josep Roselló dedicats a cultius relacionats amb l’estiu, i també amb variants valencianes en perill de perdre’s o ser substituïdes per d’altres.

Dues espècies d'escarabats de les flors podríen veure's beneficiats pels incendis. Juli Pausas, investigador de la Universitat de València, estudia aquesta fins ara desconeguda relació.

NOVETAT EDITORIAL

Mètode publica Estimats volcans. El vulcanisme, del Pacífic a la Garrotxa, un llibre que posa de manifest la importància del fenomen del vulcanisme al planeta Terra.
Erupció de tipus efusiu

Fragment del segon capítol de l'obra, Estimats volcans. El vulcanisme, del Pacífic a la Garrotxa, en què s'analitzen els principals efectes de les erupcions volcàniques sobre el territori i les poblacions d'humans i animals que l'habiten.

ENTREVISTA

«Escriure sobre la malaltia és una mena de teràpia col·lectiva»

25 ANYS DE MÈTODE

Els temes plantejats a la monografia Abelles de mel (primavera de 2002) segueixen vigents: alguns dels problemes que s’albiraven fins i tot s’han aguditzat.
Salvador Andrés i Santonja

Salvador Andrés i Santonja és apicultor i l’encarregat del Dipòsit Municipal d’Abelles d’Alcoi, iniciativa que té com a objectiu recuperar els eixams que entren en la ciutat.

Estudis recents estimen que entre un 30-40% de la producció agrícola depèn de la pol·linització entomòfila i assenyalen el seu rol fonamental en la conservació de la vegetació autòctona.

L'interés pels productes del rusc d'abelles com la mel, el pol·leo, la gelea reial o el pròpoli o s'ha incrementat a causa dels efectes possitius sobre la salut humana.

S’entén per flora apícola el conjunt d’espècies vegetals, silvestres o conreades, capaces d’atraure les abelles, les quals n’obtenen el seu aliment.

L’abella de mel més coneguda, Apis Mellifera L., s’ha extés arreu del món, primer de forma natural i, després, gràcies a l’assistència humana. Aquesta col·laboració va originar l’apicultura.

MÈTODE TV