MONOGRÀFIC 81: ITINERÀNCIES

persones refugiades

Les mesures polítiques de control de fronteres han convertit Europa i l'Estat espanyol en una mena de fortalesa en la qual cada vegada és més difícil penetrar i, per tant, accedir al procediment d'asil.

mobilitat

Aquest article reflexiona sobre el balanç de costos/beneficis de la mobilitat humana en les societats, tant emissores de població com receptores, i en les persones que les componen.

NOTÍCIES

cucuruchos

A punt d'encetar any nou, des de Mètode ens acomiadem del 2018 recopilant els articles més llegits del nostre web.
María José Sanz

María José Sanz (València, 1963), doctora en Biologia i directora del Basque Centre for Climate Change (BC3) des de 2016, és una de les expertes més reconegudes en canvi climàtic del nostre país.
Joan Pellicer

Recuperem la secció Botànica estimada de Joan Pellicer amb motiu del pròxim número 100 de la revista Mètode.

Recuperem l'entrevista realitzada a Noam Chomsky l'any 2003 amb motiu del pròxim número 100 de la revista Mètode.

El número de tardor de Mètode s'endinsa en el món de les màquines: analitzem com la robòtica i la intel·ligència artificial modularan el segle XXI.

Al llarg de la història, pensadors, filòsofs i científics han donat suport als seus postulats proposant l'existència d'entitats indetectables però necessàries per a explicar el món segons les seues observacions.

NOVETAT EDITORIAL

Mètode publica Estimats volcans. El vulcanisme, del Pacífic a la Garrotxa, un llibre que posa de manifest la importància del fenomen del vulcanisme al planeta Terra.
Erupció de tipus efusiu

Fragment del segon capítol de l'obra, Estimats volcans. El vulcanisme, del Pacífic a la Garrotxa, en què s'analitzen els principals efectes de les erupcions volcàniques sobre el territori i les poblacions d'humans i animals que l'habiten.

25 ANYS DE MÈTODE

Els temes plantejats a la monografia Abelles de mel (primavera de 2002) segueixen vigents: alguns dels problemes que s’albiraven fins i tot s’han aguditzat.
Salvador Andrés i Santonja

Salvador Andrés i Santonja és apicultor i l’encarregat del Dipòsit Municipal d’Abelles d’Alcoi, iniciativa que té com a objectiu recuperar els eixams que entren en la ciutat.

Estudis recents estimen que entre un 30-40% de la producció agrícola depèn de la pol·linització entomòfila i assenyalen el seu rol fonamental en la conservació de la vegetació autòctona.

L'interés pels productes del rusc d'abelles com la mel, el pol·leo, la gelea reial o el pròpoli o s'ha incrementat a causa dels efectes possitius sobre la salut humana.

S’entén per flora apícola el conjunt d’espècies vegetals, silvestres o conreades, capaces d’atraure les abelles, les quals n’obtenen el seu aliment.

L’abella de mel més coneguda, Apis Mellifera L., s’ha extés arreu del món, primer de forma natural i, després, gràcies a l’assistència humana. Aquesta col·laboració va originar l’apicultura.

MÈTODE TV