L’evolució de la resistència a antibiòtics en els bacteris

L’exemple de l’Alemanya nazi

RESISTÈNCIA ALS ANTIBIÒTICS

Ada Yonath

Conversem sobre ribosomes, bacteris i fàrmacs amb la premi Nobel de Química de 2009

La producció antropogènica d'antibiòtics ha provocat una malaltia dels ecosistemes microbians de dimensió planetària, i ha portat a la intractabilitat d'infeccions.

LA CIÈNCIA A TAULA

Mètode recull els articles publicats en la secció «La ciència a taula»

Quines coses té el progrés, que ha fet que l’elixir de l’eterna joventut que amb tant d’afany van buscar els alquimistes es venga avui en còmodes bossetes. Així és el te.

L'alga Agar i altres gelificants ofereixen un ventall de textures molt sugerents per a la gastronomia, un mètode de preparació descobert per un hostaler japonès durant una gelada l’any 1658.

NOVA SECCIÓ DE MÈTODE

NOTÍCIES

gastronomia i ciència Fernando Sapiña

L'Octubre Centre de Cultura Contemporània es va omplir dimecres passat per acollir la presentació de La ciència a taula, el llibre amb què Mètode ha recuperat els articles del químic i divulgador.

El número 103 de la revista Mètode aborda com l'evolució influeix en la biodiversitat d'espècies al planeta.
cop25 emergència climàtica

Des del 2 fins al 13 de desembre, la Cimera del Clima té lloc a Madrid. En Mètode oferim una selecció d'articles publicats sobre canvi climàtic i les seues implicacions socials, econòmiques i ambientals.
VIH i mitjans

Informar sobre el VIH de manera rigorosa i sense recórrer a tòpics estigmatitzadors continua entre els reptes per als mitjans de comunicació.

ÚLTIM NÚMERO DE MÈTODE

Formes infinites

Surviving uncertainty

by Manuel Serra, María José Carmona, Eduardo Moisés García-Roger, Raquel Ortells

Diverse ways to think about cancer

by E. Yagmur Erten, Hanna Kokko

Dodging magic bullets

by Álvaro San Millán

Vestiges of our first steps

by Borja Figueirido

Subscriu-te al butlletí

Idioma: CatalàEspanyolAnglés

25 ANYS DE MÈTODE

Els temes plantejats a la monografia Abelles de mel (primavera de 2002) segueixen vigents: alguns dels problemes que s’albiraven fins i tot s’han aguditzat.
Salvador Andrés i Santonja

Salvador Andrés i Santonja és apicultor i l’encarregat del Dipòsit Municipal d’Abelles d’Alcoi, iniciativa que té com a objectiu recuperar els eixams que entren en la ciutat.

Estudis recents estimen que entre un 30-40% de la producció agrícola depèn de la pol·linització entomòfila i assenyalen el seu rol fonamental en la conservació de la vegetació autòctona.

L'interés pels productes del rusc d'abelles com la mel, el pol·leo, la gelea reial o el pròpoli o s'ha incrementat a causa dels efectes possitius sobre la salut humana.

S’entén per flora apícola el conjunt d’espècies vegetals, silvestres o conreades, capaces d’atraure les abelles, les quals n’obtenen el seu aliment.

L’abella de mel més coneguda, Apis Mellifera L., s’ha extés arreu del món, primer de forma natural i, després, gràcies a l’assistència humana. Aquesta col·laboració va originar l’apicultura.

MÈTODE TV