Els millors «perquès» de Mètode

top-perques-1

La secció «Els Perquès de Mètode» ha estat una de les més dinàmiques de la nostra web en els darrers mesos. Són molts els lectors que s’han interessant per la vessant més quotidiana i recreativa de la ciència i així ho demostren les més de 500 preguntes que ens han arribat des de diversos llocs del món. Entre totes les preguntes rebudes fins el moment, n’han estat seleccionades 24 per ser contestades de manera breu i senzilla per persones expertes en la matèria. Us oferim les cinc respostes que han rebut més visites a la nostra web per tal que us animeu a participar en aquesta secció de cara al curs vinent. Recordeu que podeu enviar les vostres preguntes científiques al correu metode@metode.cat. Si la vostra pregunta resulta seleccionada i publicada, rebreu com a regal Herbari. Viure amb les plantes, la darrera publicació de la col·lecció «Monografies Mètode».

   
   

Per què els homes tenen mugrons?
Pregunta enviada per Alonso Sánchez Polo. Respon Pau Carazo, Investigador Marie Curie del Departament de Zoologia de la Universitat d’Oxford.

   
top-perques-2    

És cert que l’aigua del lavabo gira en sentit contrari a cada hemisferi?
Pregunta enviada per Coco Bross (Buenos Aires). Respon Josep Ros, membre del Departament de Física Teòrica de la Universitat de València.

   
top-perques-3    

Per què es diu que és saludable prendre una copa de vi al dia?
Pregunta enviada per Tomàs Ferrer (Castelló). Respon Luis Torres, membre del Departament de Bioquímica i Biologia Molecular de la Facultat de Farmàcia de la Universitat de València.

   
top-perques-4    

Per què els escorpins «se suïciden» quan es veuen envoltats per foc?
Pregunta enviada per Víctor Marqués (València). Respon Albert Masó, biòleg, professor i fotògraf de natura (Barcelona).

   
top-perques-5    

Per què es contagien els badalls?
Pregunta enviada per Rocío Ros (València). Respon Lydia Giménez-Llort, Doctora en Ciències Biològiques, professora de Psiquiatria i investigadora en Neurociències de la Universitat Autònoma de Barcelona.

   
© Mètode 2013