Juan Ignacio Pérez aborda el paper de la bellesa en la selecció sexual en una conferència

La xarrada tindrà lloc el 27 d’abril al Jardí Botànic de la UV

Fotografia de Juan Ignacio Pérez.

És la bellesa una qualitat intrínseca, objectiva al marge de la percepció, o, pel contrari, tal com proclama la cèlebre frase, és als ulls de qui mira? Influeix l’aspecte físic en la tria de les abelles que pol·linitzen les flors? I en la tria de les persones que busquen parella?

El monogràfic «Bellesa i natura» de la revista Mètode, coordinat pels investigadors de l’Institut Cavanilles de Biodiversitat i Biologia Evolutiva Raquel Ortells i Eduardo M. García Roger, adreçava aquestes qüestions relacionades amb la bellesa sexual i els seus efectes al món natural. L’escriptor i divulgador Juan Ignacio Pérez Iglesias, una de les signatures del monogràfic, visitarà València per a continuar reflexionant al respecte, amb la conferència «¿Es la belleza un criterio de verdad?». En aquesta, aprofundirà en com els criteris estètics participen en la selecció natural i acaben per conformar aquells trets que, com a mínim des del punt de vista humà, percebem com a bells.

L’acte comptarà amb la participació de la coordinadora del número 115 de Mètode, Raquel Ortells, professora d’Ecologia de la Universitat de València, i tindrà lloc el proper dijous 27 d’abril a les 19:00 h hores en la sala Estufa Freda del Jardí Botànic.

Juan Ignacio Pérez Iglesias (Salamanca, 1960) és catedràtic de Fisiologia en la Universitat del País Basc (UPV/EHU), on exerceix la docència des de fa més de trenta anys. A la seua trajectòria docent, investigadora i de gestió, s’hi suma una gran tasca de divulgació científica: des de 2010 dirigeix la Càtedra de Cultura Científica en la UPV/EHU i presideix el consell assessor del mitjà de comunicació científica The Conversation, on també hi participa habitualment com a col·laborador. A més, és l’actual president de Jakiunde, l’Acadèmia de les Ciències, les Arts i les Lletres Basca. Ha publicat, entre d’altres obres, Animales ejemplares (2020) i, juntament amb Joaquín Sevilla, Los males de la ciencia (2021), ambdues amb Next Door Publishers.

La conferència s’emmarca dins de l’exposició «L’espill de la natura», que recull una selecció de les obres presentades a la convocatòria per a artistes per a il·lustrar el monogràfic «Bellesa i natura», organitzada per la revista Mètode en col·laboració amb el Jardí Botànic. L’exposició pot visitar-se a la sala Estufa Freda del Jardí fins al 14 de maig.