La llum dels clàssics segons Rafael Armengol

Portada Mètode nº 56

La restauració de la volta de la catedral de València i el descobriment dels frescos de Paolo da San Leocadio va servir de fil conductor pel monogràfic del número 56 de MètodeMatèria d’art, la ciència en l’estudi i la conservació del patrimoni, posa en relleu el paper de la ciència en la conservació i recuperació de peces artístiques, un mostra de com les tècniques científiques poden servir per a contrarestar l’acció destructora del pas del temps. Per a il·lustrar aquest especial, Mètode va comptar amb la col·laboració de l’artista valencià Rafael Armengol (Benimodo, 1940).

L’estudi del color i la llum ha estat present en l’obra d’Armengol des dels seus inicis, primer en les imatges de mass media i ordinadors, i després en les seues investigacions sobre quadros clàssics. És precisament aquesta última faceta la que l’artista va emprar per a donar forma a la portada del monogràfic, realitzant així una reinterpretació dels frescos de la catedral valenciana (Àngel de San Leocadio, 2008. Oli sobre llenç, 95 x 69 cm.) per a representar l’abans i el després d’una restauració amb la incorporació d’unes bandes de color.

Rafael Armengol va començar la seua trajectòria en els anys seixanta. Des de llavors, s’ha convertit en un dels artistes valencians més representatius dels últims anys i tot un referent en el món de l’art figuratiu.

© Mètode 2019