Mor el químic i literat Carl Djerassi

Carl_Djerassi_1
Douglas A. Lockard / Chemical Heritage Foundation

Considerat el «pare» de la píndola anticonceptiva, el passat dissabte, 31 de gener, va morir Carl Djerassi (Viena, 1923). No obstant això, el treball del químic no destaca només per aquest invent. Seua és també la patent del primer antihistamínic. A banda de la seua carrera científica, Carl Djerassi també aconseguí donar-se a conèixer com a autor de novel·les i obres de teatre. En definitiva, tot un científic lletraferit.

De la seua producció literària, té per a Mètode un valor especial l’obra de teatre Oxigen, escrita l’any 2001 junt amb Roald Hoffmann, guardonat amb el premi Nobel de Química l’any 1981. El 2011, amb motiu de l’Any Internacional de la Química, la col·lecció «Monografies Mètode» va publicar aquesta obra de teatre sobre l’ambició, l’ètica i la curiositat científica. El mateix Carl Djerassi escrigué un article sobre la història d’aquesta obra teatral i la relació entre ciència i literatura al número 69 de la revista, «Afinitats electives». Traduïda a més d’una desena d’idiomes, Oxigen es pot adquirir en català a la Llibreria de la Universitat de València.

© Mètode 2015.

PORTADA_OXIGENPortada de l’obra Oxigen, publicada per Mètode dins de la seua col·lecció de monografies.