«Els perquès de Mètode» en la ràdio

formigues
Imatge: Peter Nijenhuis (Flickr)

Ràdio Universitat, l’emissora de la Universitat de València, ha dedicat un dels seus programes, Naturalment, a les formigues i la seua capacitat per a transportar objectes pesats. Una qüestió que ja va ser plantejada a la nostra secció «Els perquès de Mètode». La pregunta va ser contestada pel biòleg de la Universitat Sergio Montagud, que ha concedit una entrevista en la mateixa línia a MediaUni.

El biòleg recorda que algunes especies de formiga poden alçar fins a 50 vegades el seu pes i fins a 30 vegades el volum del seu cos. Aquesta capacitat i preparació específica del cos es deu principalment a dues factors: la seua condició d’insectes i la necessitat de portar l’aliment (que troben a l’exterior) al niu o a les colònies.

Pots escoltar el programa de ràdio ací.

Si vols participar en la secció «Els perquès de Mètode», envia’ns la teua pregunta sobre qüestions científiques amb una fotografia al correu [email protected]. Si resulta seleccionada i publicada, un expert en la matèria la respondrà de forma senzilla i divulgativa, i a més aconseguiràs com a regal la monografia Herbari. Viure amb les plantes.

sergio-montagud