Ramon Folch rep el premi Ones Mediterrània

RamonFolch01

La Fundació Mediterrània Mare Terra ha volgut reconéixer la trajectòria del doctor en biologia i socioecòleg català Ramon Folch atorgant-li el premi Ones Mediterrània de Defensa del Patrimoni Natural en la XXIII edició dels certàmens.

Amb aquest guardó, la fundació pretén posar en relleu l’intens treball en l’àmbit de la defensa del medi ambient d’aquest reconegut científic, col·laborador de Mètode amb la seua secció Sociofolcologia i coordinador del pròxim monogràfic de la revista, La força del món. L’energia en l’era postindustrial, que estarà dedicat als reptes energètics de la nostra societat. Per confeccionar-lo, Ramon Folch ha reunit diversos experts en energia per analitzar la importància que han assolit les energies renovables a Espanya, la problemàtica de l’obtenció d’energia primària o les directrius polítiques de consum, entre altres temes com l’energia nuclear o l’impacte dels aerogeneradors en el paisatge.

Ramon Folch, que en l’actualitat és president d’ERF (Estudi Ramon Folch & Associats) i membre de l’Institut d’Estudis Catalans, ha dedicat gran part de la seua carrera a la divulgació científica, escrivint i editant nombrosos articles i una trentena de llibres i dirigint les sèries televisives Mediterrània i Natura. Així mateix, va ser representant d’Espanya a la Comissió de Biologia d’Organismes i Sistemes de la Direcció General de Recerca de la Unió Europea entre 1986 i 1987 i ha participat en multitud de projectes de recerca i de cooperació ambiental i sanitària arreu del món, a països com Itàlia, Senegal, Madagascar, Costa Rica o Xile.

El Premi Ones Mediterrània, que l’investigador rebrà a Tarragona el pròxim 1 de juny, en el marc del V Encontre d’Escriptors per la Terra, s’unirà a la llarga llista de condecoracions de què disposa el científic barceloní, entre les que es troben el Premi Honor Lluís Carulla, la Medalla Narcís Montriol al mèrit científic i tecnològic o el Premi Ambiental de la Generalitat de Catalunya.

José Vicente Bernabeu. Estudiant de Periodisme de la Universitat de València.
© Mètode 2012.