Comprovat científicament!

44-59

Almenys des de final del segle xix, quan la ciència va adquirir l’enorme prestigi de què encara gaudeix a hores d’ara, els arguments científics han estat utilitzats pels actors socials més variats per vendre productes comercials, justificar ac-cions públiques, intentar modificar el comportament dels ciutadans o legitimar ideologies. Aquest monogràfic presenta diversos estudis de cas sobre la incorporació de la ciència en diferents campanyes de publicitat i propaganda, dos camps que comparteixen l’objectiu de convèncer el públic perquè pense o actue de determinada manera. La perspectiva històrica dels articles parteix del convenciment que conèixer el passat ajuda a comprendre millor el sistema científic contemporani, en el qual l’aprofitament de la capacitat de persuasió de les teories científiques és cada vegada més comú i recurrent.

Monogràfic coordinat per Matiana González Silva  i  Àlvar Martínez Vidal. Centre d’Història de la Ciència (CEHIC), Universitat Autònoma de Barcelona.
© Mètode 59, Tardor 2008.

 

Ximo Amigó. La vida moderna, 2008. Tècnica mixta, 30 x 42 cm.

Per a aquest número de tardor Mètode ha comptat amb la col·laboració de l’artista valencià Ximo Amigó (Bonrepós i Mirambell, 1965), qui s’ha encarregat de realitzar la portada i diverses làmines interiors del monogràfic. En la línea de les seues últimes creacions, Ximo Amigó ens presenta una sèrie de collages i metacrilats pintats sobre tauler on els protagonistes són la ciència i els reclams publicitaris.

El monogràfic compta també amb la col·laboració de dos joves artistes: Gloria F. Vilches (València, 1978) i Dani Sanchis Sesma (Dénia, 1976), que ens presenten els seus originals collages on han deconstruït diversos missatges publicitaris utilitzant materials i objectes antics. El seus treballs es poden consultar als seus blogs respectius: Gloria F. Vilches i Dani Sanchis.

Comprovat científicament
Comprobado científicamente

© Mètode 2011 - 59. Comprovat científicament - Tardor 2008