Les vinyetes d’humor científic de Ferran Martín

canvi climàtic

En estiu La Pipeta continua i ens recorda la urgència del canvi climàtic.

temperatura

Les dades mostren que, aquest estiu, la temperatura del mar Mediterrani està fins a 5 ºC per damunt dels valors normals. És el tema de la setmana de La Pipeta.

Universos

La ciència no deixa de mostrar-nos noves mirades a nous universos (literals o figurats), i La Pipeta de Ferran Martín se'n fa ressò.

dimensions

La Pipeta es fa ressò de la medalla Fields 2022, que ha estat per a la investigadora Maryna Viazovska per descobrir la millor manera d'apilar taronges en 24 dimensions.
Transhumanista

Aquesta setmana en «La Pipeta» Ferran Martín ens proposa una reflexió amb humor sobre el transhumanisme.
Dia Mundial dels Oceans

Aquesta setmana s'ha celebrat el Dia Mundial dels Oceans i en Ferran Martin ens recorda que cal mirar els ecosistemes marins més enllà del 8 de juny.
0

La pipeta de Ferran Martin tracta sobre la verola del mico. En les últimes setmanes s'han reportat diversos casos de persones infectades per aquest virus.
0

Les pel·lícules i sèries de ciència-ficció, com Star Wars, sovint presenten fallides en les lleis de la natura tal com la coneixem.
0

Ferran Martin ironitza a la vinyeta sobre un assig clínic
0

La vinyeta de Ferran Martín parla sobre els contractes d'investigació al camp científic.
0

La vinyeta de Ferran Martín representa el problema de la desertificació per als sòls
sisena extincio

Ferran Martin dedica la vinyeta d'aquesta setmana a la sisena extinció.
0

La vinyeta de Ferran Martín para atenció al conflicte entre Rússia i Ucraïna.
Dones en ciència

L'11 de febrer se celebra el Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència amb la intenció d’eliminar els estereotips de gènere en l’àmbit de la ciència i la tecnologia.
energia-verda

La Comissió Europea ha reconegut aquesta setmana l'energia nuclear com a "energia verda", juntament amb el gas.
superbacteris

Els bacteris resistens als antimicrobians s'han convertit en una de les principals causes de mort al món, segons publica aquesta setmana The Lancet.
satèl·lits

La vinyeta de Ferran Martin posa la vista en els satèl·lits artificials que orbiten el nostre planeta: serà aquest l'aspecte del trànsit espacial?
0

Ferran Martin ens recorda que per Nadal, regalar ciència és sempre una bona opció.
contaminacio digital

La contaminació digital és invisible però no deixa de tenir un impacte en el nostre entorn. És el tema de la vinyeta de la setmana de Ferran Martín.
Empatia avies

Un estudi recent de Proceedings of the Royal Society B suggereix que l'empatia emocional és un component clau en la relació entre àvies i els seus nets i netes.
cimeres del clima

Ferran Martin fa una mirada a les cimeres del clima del passat, del present i del futur.
sonda Lucy

Dissabte passat, la NASA va llançar la sonda Lucy amb l'objectiu d'estudiar els asteroides troians que es troben a l'òrbita de Júpiter, que s'espera que donen claus sobre el desenvolupament del nostre Sistema Solar.
sistemes complexos

El Nobel de Física de 2021 ha reconegut la tasca en l'estudi dels sistemes complexos de la natura, però Ferran Martin es fixa en altres sistemes complexos que han copat també l'actualitat de la setmana.
erupció volcànica

El tractament informatiu de l'erupció volcànica de La Palma a través dels ulls de Ferran Martin i La Pipeta.
1 2