Les vinyetes d’humor científic de Ferran Martín

Empatia avies

Un estudi recent de Proceedings of the Royal Society B suggereix que l'empatia emocional és un component clau en la relació entre àvies i els seus nets i netes.
cimeres del clima

Ferran Martin fa una mirada a les cimeres del clima del passat, del present i del futur.
sonda Lucy

Dissabte passat, la NASA va llançar la sonda Lucy amb l'objectiu d'estudiar els asteroides troians que es troben a l'òrbita de Júpiter, que s'espera que donen claus sobre el desenvolupament del nostre Sistema Solar.
sistemes complexos

El Nobel de Física de 2021 ha reconegut la tasca en l'estudi dels sistemes complexos de la natura, però Ferran Martin es fixa en altres sistemes complexos que han copat també l'actualitat de la setmana.
erupció volcànica

El tractament informatiu de l'erupció volcànica de La Palma a través dels ulls de Ferran Martin i La Pipeta.
forma matemàtica ou

La revista Annals of the New York Academy of Sciences acaba de publicar una proposta de fórmula universal per a descriure matemàticament la forma de l'ou.
contaminació lumínica

És època de gaudir de pluges d'estels... si tens la sort de ser lluny de la ciutat i no patir les conseqüències de la contaminació lumínica.
turisme espacial

És el turisme espacial compatible amb la transició energètica? Una reflexió en clau d'humor a càrrec de Ferran Martin i la seua Pipeta.

A causa de l'impacte global del canvi climàtic, els fenòmens meteorològics i les temperatures tenen un major contrast entre l'estiu i l'hivern, fins al punt d'arribar a ser extrems.

Ferrran Martín fa referència al camp de l’Astronomia d’Ones Gravitatòries arran de la primera observació d’un sistema binari d'un forat negre i una estrella de neutrons.

La vinyeta científica de Ferran Martín ens parla de «ritme de vacunació».

La vinyeta científica de Ferran Martín ens parla de «medusa».

La vinyeta científica de Ferran Martín ens parla de «miracle».

La vinyeta científica de Ferran Martín ens parla d'«immunitat de ramat».

La vinyeta científica de Ferran Martín ens parla de «Protecció».

La vinyeta científica de Ferran Martín ens parla de «desert».
efectes adversos

La vinyeta científica de Ferran Martin ens parla d'«efectes adversos».
tuberculosi pandèmies

El 24 de març de 1882, Robert Koch anunciava el descobriment de Mycobacterium tuberculosis, el bacil causant de la tuberculosi.
fatiga pandèmica

Després de més d'un any convivint amb el coronavirus, la sensació d'esgotament que gran part de la població pateix té nom: fatiga pandèmica.
Aniversari Fukushima

L'aniversari de l'accident de la central nuclear de Fukushima centra la vinyeta de Ferran Martín.
Trencaclosques neuronal

El trencaclosques del cervell és el protagonista de la vinyeta de Ferran Martín.