23-77

He de confessar-ho: la física sempre m’ha generat respecte. Mentiria si no admetera que pensar en alguns dels seus misteris m’ha turmentat en més d’una ocasió. Ja ens ho advertia

Arantxa Cebrián, investigadora predoctoral; Vicente Herranz, investigador postdoctoral Ciberned; José Manuel García Verdugo, catedràtic de Biologia Cel·lular; i Sara Gil-Perotín, investigadora postdoctoral del programa Río Hortega.

José Manuel García Verdugo és catedràtic en Biologia Cel·lular per la Universitat de València i ja fa més de trenta anys que investiga l’enigmàtic món de les neurones. En la

10-75

Després d’uns mesos allunyat de les converses amb científics, reprenc la secció amb una entrevista sobre salut mental. Un tema delicat, injustament tractat en molts àmbits de la nostra societat.

09-67

D’esquerra a dreta, Alicia Salvador (directora de la investigació i catedràtica de Psicobiologia), Carolina Villada, Mercedes Almela i Vanesa Hidalgo

14-68

© Àlex Martínez OrtsEls quatre investigadors de la Universitat de València autors de l’estudi sobre la presència de drogues a l’Albufera. D’esquerra a dreta,

22-69

© Àlex M. OrtsEls tres participants de laConversa. D’esquerra a dreta, Antonio Ribera (professor titular de Química Inorgànica), Eugenio Coronado (catedràtic de Química Inorgànica i

El 22 de març se celebra el Dia Mundial de l'Aigua, un recurs cada vegada més escàs. Investigadors de la Universitat de València han proposat un sistema per estalviar-ne.

conversa desertificació

Una breu espera al vestíbul del CIDE (Centre d’In­ves­tiga­cions sobre Desertificació), centre mixt de la Uni­ver­sitat de València i el Consell Superior d’Inves­tigacions Científiques (CSIC), és suficient perquè Patricio García-Fayos,

El catedràtic de Metodologia de les Ciències del Comportament de la UV, Manuel Perea

L'aplicació «Ciència XL» per a iPhones permet mesurar la capacitat de llegir dels usuaris mitjançant un mecanisme ben senzill, que calcula aspectes com el temps de reacció d'un lector davant una paraula.

© A. M. OrtsD’esquerra a dreta, els investigadors del CSIC Jesús Navarro i José Luis Tain, membres de l’Institut de Física Corpuscular (IFIC).

10-57

Em trobe al despatx del director de l’Observatori Astronò-mic de la Universitat de València, Vicent J. Martínez, per fer-li una entrevista sobre els forats negres. Però, per a sorpresa meua,

Psicobiologia de les drogodependències

Buscant entre els departaments de la Universitat de València en vaig trobar un que em va resultar especialment curiós: Psicobiologia. Una combinació de disciplines, vaig pensar, interessant per a aquells

08-65

© A. M. OrtsD’esquerra a dreta, a dalt, Ernestina Badal i Valentín Villaverde, del Departament de Prehistòria i Arqueologia de la Universitat de València.

Enèsima visita a l’Institut Cavanilles, direcció als laboratoris de Genètica Evolutiva. Allí m’esperen Andrés Moya, Amparo Latorre, Fernando González, Juli Peretó i Xavier López per fer l’entrevista. El tema de hui és el virus de la grip A/H1N1.
escarabats

A l’Institut Cavanilles de Biodiversitat de la Universitat de València es troba el grup d’investigació d’etologia. Allí és on Enrique Font, director de la unitat, i Pau Carazo m’esperen per explicar-me de què tracta la seua investigació (signada, també, per Ester Desfilis i Elisa Forteza), publicada a la prestigiosa revista Animal Cognition.