Com els extrems dels nostres cromosomes condicionen l'envelliment cel·lular i l'evolució de certes malalties. Ens ho conta Àngels Royo en la nova entrada d'Històries clíniques.
gatzerins

Quaderns de muntanya ens explica que hi ha al darrere de l'embolcall blanc que cobreix un grup de gatzerins que es troba Francesc Rodríguez durant una de les seues excursions pels Pirineus.

No s'han trobat publicacions.

Un nou programa de l'Espai Pòdcast de la Universitat de València per a parlar de ciència de la mà de l'equip de redacció de la revista Mètode.
gatzerins

La química Pilar Mateo

Pilar Mateo és reconeguda internacionalment per la seua tecnologia en pintures insecticides que ajuden en el control de malalties com el Chagas i el dengue.
Laboratori química

Quan pensem en el paper que ha tingut la química des de fa segles en el desenvolupament de la societat, així com en l’evolució de la indústria, en els esdeveniments històrics i en els reptes presents, veiem que aquesta resulta essencial. Alguns dels reptes actuals que hem d’abordar com a

En aquest número ens centrem en el paper d’una disciplina fonamental com és la química per a fer front al repte de la sostenibilitat, un dels desafiaments més peremptoris a què ens enfrontem.
Riu Vinalopo

El riu és el resultat d’un procés de construcció cultural, com apunten els autors d'aquest llibre. Una peça clau d’aquesta història és el nom del riu, que no va ser únic fins al segle XIX. Abans cada tram rebia un nom diferent.

vida o port

Vida o port és una esmena a la totalitat d'un projecte obsolet, que sentesta a hipotecar el futur malgrat les advertències del present. El llibre ens ofereix una radiografia de tots els sectors implicats.

vavilov

Nikolai Ivànovitx Vavílov (1887-1943) va ser un dels grans genetistes del primer terç del segle XX i, per dissort, li va tocar viure els anys més dramàtics d’aquell segle. L'estiu de 1927 va visitar Espanya.

de generació en generació

El llibre s’adreça a qualsevol lector interessat a comprendre les lleis i els mecanismes per mitjà dels quals es transmet la informació genètica en els éssers vius. Divulgació en estat pur.

«Molta gent ignora conceptes matemàtics bàsics»