MONOGRÀFIC 81: ITINERÀNCIES

persones refugiades

Les mesures polítiques de control de fronteres han convertit Europa i l'Estat espanyol en una mena de fortalesa en la qual cada vegada és més difícil penetrar i, per tant, accedir al procediment d'asil.

mobilitat

Aquest article reflexiona sobre el balanç de costos/beneficis de la mobilitat humana en les societats, tant emissores de població com receptores, i en les persones que les componen.

CANVI CLIMÀTIC

«El canvi climàtic pot ser una oportunitat per a canviar les coses»

NOTÍCIES

Recuperem l'entrevista realitzada a Noam Chomsky l'any 2003 amb motiu del pròxim número 100 de la revista Mètode.

El número de tardor de Mètode s'endinsa en el món de les màquines: analitzem com la robòtica i la intel·ligència artificial modularan el segle XXI.

Al llarg de la història, pensadors, filòsofs i científics han donat suport als seus postulats proposant l'existència d'entitats indetectables però necessàries per a explicar el món segons les seues observacions.
Taula sobre biologia sintètica a la Nau

Què és la biologia sintètica? Una taula d'experts tracta de respondre aquesta qüestió amb un debat obert emmarcat dins de la inauguració del projecte europeu BioRoboost.

Recuperem l'entrevista realitzada a Richard Dawkins l'any 2009 amb motiu del pròxim número 100 de la revista Mètode.
Mònica López canvi climàtic

És possible explicar el canvi climàtic en televisió? D’això en va parlar Mònica López, cap dels serveis meteorològics de TVE, en el marc del cicle d'activitats «València canvia pel clima».

NOVETAT EDITORIAL

Mètode publica Estimats volcans. El vulcanisme, del Pacífic a la Garrotxa, un llibre que posa de manifest la importància del fenomen del vulcanisme al planeta Terra.
Erupció de tipus efusiu

Fragment del segon capítol de l'obra, Estimats volcans. El vulcanisme, del Pacífic a la Garrotxa, en què s'analitzen els principals efectes de les erupcions volcàniques sobre el territori i les poblacions d'humans i animals que l'habiten.

25 ANYS DE MÈTODE

Els temes plantejats a la monografia Abelles de mel (primavera de 2002) segueixen vigents: alguns dels problemes que s’albiraven fins i tot s’han aguditzat.
Salvador Andrés i Santonja

Salvador Andrés i Santonja és apicultor i l’encarregat del Dipòsit Municipal d’Abelles d’Alcoi, iniciativa que té com a objectiu recuperar els eixams que entren en la ciutat.

Estudis recents estimen que entre un 30-40% de la producció agrícola depèn de la pol·linització entomòfila i assenyalen el seu rol fonamental en la conservació de la vegetació autòctona.

L'interés pels productes del rusc d'abelles com la mel, el pol·leo, la gelea reial o el pròpoli o s'ha incrementat a causa dels efectes possitius sobre la salut humana.

S’entén per flora apícola el conjunt d’espècies vegetals, silvestres o conreades, capaces d’atraure les abelles, les quals n’obtenen el seu aliment.

L’abella de mel més coneguda, Apis Mellifera L., s’ha extés arreu del món, primer de forma natural i, després, gràcies a l’assistència humana. Aquesta col·laboració va originar l’apicultura.

MÈTODE TV