«Matar a la teua filla va en contra de la tendència a voler transmetre els teus propis gens»

El treball per recuperar les restes de les víctimes de la Guerra Civil i el franquisme encara sense identificar

MONOGRÀFIC 81: ITINERÀNCIES

persones refugiades

Les mesures polítiques de control de fronteres han convertit Europa i l'Estat espanyol en una mena de fortalesa en la qual cada vegada és més difícil penetrar i, per tant, accedir al procediment d'asil.

mobilitat

Aquest article reflexiona sobre el balanç de costos/beneficis de la mobilitat humana en les societats, tant emissores de població com receptores, i en les persones que les componen.

ENTREVISTA

«A les empreses farmacèutiques no els caic gaire bé»

NOTÍCIES

Inauguració de la Casa de la Ciència

El CSIC ha inaugurat a València la Casa de la Ciència, un espai destinat a fomentar la divulgació i la cultura científica.
Activitats didàctiques.

Per a aprofitar els dies que encara queden de vacances, us proposem una selecció de les activitats més estiuenques de la secció «El jardí animat» per a tota la família.
Edward O. Wilson

En Mètode hem entrevistat algunes de les figures més destacades de la ciència actual. Amb Edward O. Wilson, obrim una recopilació d'entrevistes destacades amb motiu del pròxim número 100 de la revista.

Recull dels articles de la secció «Els perquès de Mètode» que donen resposta a dubtes científics relacionats amb fenòmens i curiositats estivals.

ENTREVISTA

«Escriure sobre la malaltia és una mena de teràpia col·lectiva»

NOVETAT EDITORIAL

Mètode publica Estimats volcans. El vulcanisme, del Pacífic a la Garrotxa, un llibre que posa de manifest la importància del fenomen del vulcanisme al planeta Terra.
Erupció de tipus efusiu

Fragment del segon capítol de l'obra, Estimats volcans. El vulcanisme, del Pacífic a la Garrotxa, en què s'analitzen els principals efectes de les erupcions volcàniques sobre el territori i les poblacions d'humans i animals que l'habiten.

25 ANYS DE MÈTODE

Els temes plantejats a la monografia Abelles de mel (primavera de 2002) segueixen vigents: alguns dels problemes que s’albiraven fins i tot s’han aguditzat.
Salvador Andrés i Santonja

Salvador Andrés i Santonja és apicultor i l’encarregat del Dipòsit Municipal d’Abelles d’Alcoi, iniciativa que té com a objectiu recuperar els eixams que entren en la ciutat.

Estudis recents estimen que entre un 30-40% de la producció agrícola depèn de la pol·linització entomòfila i assenyalen el seu rol fonamental en la conservació de la vegetació autòctona.

L'interés pels productes del rusc d'abelles com la mel, el pol·leo, la gelea reial o el pròpoli o s'ha incrementat a causa dels efectes possitius sobre la salut humana.

S’entén per flora apícola el conjunt d’espècies vegetals, silvestres o conreades, capaces d’atraure les abelles, les quals n’obtenen el seu aliment.

L’abella de mel més coneguda, Apis Mellifera L., s’ha extés arreu del món, primer de forma natural i, després, gràcies a l’assistència humana. Aquesta col·laboració va originar l’apicultura.

MÈTODE TV