La publicació ha estat premiada per la seua trajectòria de «rigor i qualitat»

CRISPR, entre l’optimisme i les falses expectatives

100 NÚMEROS DE MÈTODE

MONOGRÀFIC 81: ITINERÀNCIES

persones refugiades

Les mesures polítiques de control de fronteres han convertit Europa i l'Estat espanyol en una mena de fortalesa en la qual cada vegada és més difícil penetrar i, per tant, accedir al procediment d'asil.

mobilitat

Aquest article reflexiona sobre el balanç de costos/beneficis de la mobilitat humana en les societats, tant emissores de població com receptores, i en les persones que les componen.

NOTÍCIES

Dia Mundial contra el Dolor

Amb motiu del Dia mundial contra el dolor, recuperem el monogràfic de Mètode «La cara del dolor», de la mà del seu coordinador Francisco J. Morales-Olivas.

Recuperem l'entrevista realitzada a David Attenborough l'any 2010 amb motiu del pròxim número 100 de la revista Mètode.
diversitat biològica

Nova convocatòria per a la recepció d'articles de la revista Mètode. El monogràfic del número 103 (tardor 2019) estarà dedicat  a les relacions entre evolució i diversitat biològica.
Lluí Montoliu

El laboratori de Lluís Montoliu ha estat pioner a Espanya en l'ús de CRISPR per a investigar malalties rares. El científic va analitzar a València l'impacte en la recerca i en possibles teràpies d'aquesta tècnica.

Recuperem l'entrevista realitzada a Umberto Eco l'any 2004 amb motiu del pròxim número 100 de la revista Mètode.

La revista Mètode de difusió de la investigació de la Universitat de València ha estat guardonada en la XIX edició dels premis Ciencia en Acción pel seu «rigor i qualitat».

NOVETAT EDITORIAL

Mètode publica Estimats volcans. El vulcanisme, del Pacífic a la Garrotxa, un llibre que posa de manifest la importància del fenomen del vulcanisme al planeta Terra.
Erupció de tipus efusiu

Fragment del segon capítol de l'obra, Estimats volcans. El vulcanisme, del Pacífic a la Garrotxa, en què s'analitzen els principals efectes de les erupcions volcàniques sobre el territori i les poblacions d'humans i animals que l'habiten.

25 ANYS DE MÈTODE

Els temes plantejats a la monografia Abelles de mel (primavera de 2002) segueixen vigents: alguns dels problemes que s’albiraven fins i tot s’han aguditzat.
Salvador Andrés i Santonja

Salvador Andrés i Santonja és apicultor i l’encarregat del Dipòsit Municipal d’Abelles d’Alcoi, iniciativa que té com a objectiu recuperar els eixams que entren en la ciutat.

Estudis recents estimen que entre un 30-40% de la producció agrícola depèn de la pol·linització entomòfila i assenyalen el seu rol fonamental en la conservació de la vegetació autòctona.

L'interés pels productes del rusc d'abelles com la mel, el pol·leo, la gelea reial o el pròpoli o s'ha incrementat a causa dels efectes possitius sobre la salut humana.

S’entén per flora apícola el conjunt d’espècies vegetals, silvestres o conreades, capaces d’atraure les abelles, les quals n’obtenen el seu aliment.

L’abella de mel més coneguda, Apis Mellifera L., s’ha extés arreu del món, primer de forma natural i, després, gràcies a l’assistència humana. Aquesta col·laboració va originar l’apicultura.

MÈTODE TV