Comunicar la ciència en el segle XXI

«Escriure sobre les dones de l’observatori de Harvard va ser una revelació per a mi»

ELS PERQUÈS DE MÈTODE

al·lèrgia

L’al·lèrgia és una patologia clínica que pateixen alguns individus i que es desenvolupen front a molècules inofensives (és a dir, que no són tòxiques ni infeccioses) anomenades al·lèrgens. L’al·lergen provoca una resposta immunitària de l’organisme, que és l’autèntica causant dels danys i la simptomatologia de l’al·lèrgia.
Accident de Txernòbil

La matinada del 26 d’abril de 1986 els operadors de la central nuclear de Txernòbil es disposaven a comprovar la seguretat del reactor.
Conferències Els grans reptes de la ciència

ELS PERQUÈS DE MÈTODE

al·lèrgia

Accident de Txernòbil

REVISTA MÈTODE

El monogràfic del número 101 s’endinsa en les ciències forenses i la seua aportació a la memòria històrica

NOTÍCIES

Enric Marco, tècnic superior d'Astronomia i Astrofísica de la Universitat de València i doctor en Física Solar, col·laborarà amb la revista Mètode de manera habitual amb la seua pròpia secció, Astronomia de trinxera.

Gemma Marfany, professora de Genètica de la Universitat de Barcelona i cap d'unitat del Centre d'Investigació Biomèdica en Xarxa de Malalties Rares CIBERER, col·laborarà amb la revista Mètode de manera habitual amb la seua pròpia secció, Gens i Gents.

Entrevista a Mónica Giménez Marqués, investigadora al departament de Química Inorgànica de la Universitat de València.

Científics europeus envien un missatge a la Unió Europea per tal que no s’opose a l’aplicació d’eines d’edició genètica de precisió com CRISPR per a l’obtenció de varietats d’interès agrícola.

25 ANYS DE MÈTODE

Els temes plantejats a la monografia Abelles de mel (primavera de 2002) segueixen vigents: alguns dels problemes que s’albiraven fins i tot s’han aguditzat.
Salvador Andrés i Santonja

Salvador Andrés i Santonja és apicultor i l’encarregat del Dipòsit Municipal d’Abelles d’Alcoi, iniciativa que té com a objectiu recuperar els eixams que entren en la ciutat.

Estudis recents estimen que entre un 30-40% de la producció agrícola depèn de la pol·linització entomòfila i assenyalen el seu rol fonamental en la conservació de la vegetació autòctona.

L'interés pels productes del rusc d'abelles com la mel, el pol·leo, la gelea reial o el pròpoli o s'ha incrementat a causa dels efectes possitius sobre la salut humana.

S’entén per flora apícola el conjunt d’espècies vegetals, silvestres o conreades, capaces d’atraure les abelles, les quals n’obtenen el seu aliment.

L’abella de mel més coneguda, Apis Mellifera L., s’ha extés arreu del món, primer de forma natural i, després, gràcies a l’assistència humana. Aquesta col·laboració va originar l’apicultura.

MÈTODE TV