Entrevista a Wolfram Hinzen amb motiu de l’exposició que acull CosmoCaixa

Curiositats sobre l’apogeu dels estudis botànics a l’Europa del segle XVIII

NOTÍCIES

portada 95 Mètode en català

«La pseudociència és un subproducte del prestigi de la ciència com a empresa social i com a mitjà d’obtenció de coneixement. El seu caràcter és inherentment negatiu, atés que, per definició, la pseudociència és un frau intel·lectual». Així comença el mononogràfic del número 95 de Mètode, coordinat per Angelo Fasce.

Mara Dierssen, neurobiòloga i divulgadora científica, és una de les investigadores de major reconeixement internacional per la seua recerca en la síndrome de Down. Afirma que tot i que cada vegada sabem més sobre el cervell, encara som lluny de comprendre'l.
Frankenstein, ciència i literatura

L'exposició «Frankenstein o el modern Prometeu: Diàlegs entre ciència i literatura» presenta com ambdues disciplines s'han complementat al llarg dels anys a través de l'anàlisi dels debats científics que es plantegen en de l'obra de Mary W. Shelley.

Talking brains, programats per parlar és una exposició original que ens submergeix en el fascinant món del cervell lingüístic. Una proposta de CosmoCaixa que podem veure a Barcelona fins al 28 de gener de 2018. En el fons estàs aprenent sobre el teu propi funcionament, sobre la complexa capacitat de parlar, de comunicar-te.

Parlem amb Andreu Escrivà, ambientòleg i divulgador valencià, amb motiu de la presentació del seu llibre a la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València.
Portada - ciència i art

Recuperem el monogràfic Matèria d'art, publicat a l'hivern de 2008, dedicat a la relació entre art i ciència mitjançant l'estudi de les tècniques de restauració del patrimoni cultural i artístic.

ENTREVISTA

«Hem de conèixer, estimar i protegir la natura»

ÚLTIM NÚMERO DE MÈTODE

L'engany de la pseudociència

A brief history of palaeogenomics

by Carles Lalueza-Fox

Out of Africa

by Jordi Agustí & David Lordkipanidze

‘Homo sapiens’: who are we?

by Eudald Carbonell, José María Bermúdez de Castro & Robert Sala

Subscriu-te al butlletí

Idioma: CatalàEspanyolAnglés

25 ANYS DE MÈTODE

Número dedicat a la nutrició humana

Amb motiu del Dia Internacional dels Trastorns de la Conducta Alimentària, recuperem el monogràfic de Mètode dedicat a la nutrició humana, coordinat per José Miguel Soriano i Isabel Frasquet.
Trastorns de la conducta alimentària

Els trastorns de la conducta alimentària són síndromes en què hi ha una alteració greu de la conducta alimentària, fonamentalment com a conseqüència dels dramàtics intents dels pacients per controlar el seu pes.

Entrevista a Catalina Picó

Entrevista a Catalina Picó, catedrática de l'Escola Universitària de Bioquímica i Biologia Molecular de la Universitat de les Illes Balears.

How do we eat? The Importance of Nutritional Education. Nowadays, many of the health problems in developed societies originate, to a great extent, from unhealthy life styles. Eating habits represent one of these aspects having repercussions on human health. For a number of years nutritional education has been contributing to

Monogràfic sobre alimentació

L'educació nutricional ha de ser una prioritat per a famílies, mitjans de comunicació i empreses d'alimentació per véncer dos problemes importants de la salut pública: obesitat i diabetis.

MÈTODE TV