NOTÍCIES

L'equip de Toni Gabaldón recorre el territori espanyol a la recerca de mostres salivals per estudiar els microorganismes que conformen el microbioma bucal humà.
Dia Darwin

L'Espai Ciència de l'Octubre Centre de Cultura Contemporània, en col·laboració amb la Universitat de València, commemora la figura de Charles Darwin en l'aniversari del seu naixement.

Actualment l’olivera, un dels cultius principals del nostre país, es troba sota l’amenaça del bacteri Xylella fastidiosa. Com va arribar de les vinyes de Califòrnia a Europa?

«Malgrat el seu silenciós protagonisme, la química està en la base de pràcticament tots els avenços científics, tecnològics i innovadors que permeten el progrés de la humanitat.» València va acollir la presentació de la Declaració Internacional de la Química.

La interacció entre medicina i literatura ha estat contínua al llarg del temps. Mètode Science Studies Journal obre el període de recepció d’articles –fins al 3 de juliol– per a un monogràfic dedicat a aquest tema.

El número, coordinat pel director del Centre Nacional de Biotecnologia – CSIC, Lluís Montoliu, pretén aportar una mirada polièdrica a la comunicació de la biotecnologia. Convocatòria per a la recepció d'articles oberta fins al 15 de juny.

ENTREVISTA

Catedràtica en l’Àrea de Medicina Preventiva i Salut Pública de la Universitat de València

ÚLTIM NÚMERO DE MÈTODE

SheScience

An open path for gender equality in research

by Ana Sánchez, Teresa Samper-Gras, Marcela Jabbaz & Capitolina Díaz

Rachel Carson

Science from women’s lives. Better science?

by Carmen Magallón Portolés

Jane Goodall

Breaking the glass ceiling

by Nazareth Gallego Morón

Margarita Salas

The science of difference

by Carme Valls-Llobet

Ada Lovelace

Subscriu-te al butlletí

Idioma: CatalàEspanyolAnglés

25 ANYS DE MÈTODE

Ángel López recupera el monogràfic Del crit a la paraula (tardor 2003) dedicat a l'origen del llenguatge, i reflexiona sobre la separació encara patent entre ciències i humanitats.
Noam Chomsky

Noam Chomsky va revolucionar el camp de la Lingüística quan el 1957, amb Syntactic Structures, va argumentar que l’adquisició del llenguatge és part de l’estructura natural o innata del cervell humà.

Ens imaginem una conversa entre un robot i un humà? Analitzem el desenvolupament del llenguatge en els diversos aparells actuals.
concert

Us mostrem el llenguatge des de quatre perspectives diferents: la lingüística, l'antropològica, la psicologica i la neurològica.
persones conversant

Mostrem les causes de les patologies del llenguatge, les seues bases biològiques i una breu evolució històrica del desenvolupament de les investigacions.

MÈTODE TV