NOTÍCIES

L'equip de Toni Gabaldón recorre el territori espanyol a la recerca de mostres salivals per estudiar els microorganismes que conformen el microbioma bucal humà.
Dia Darwin

L'Espai Ciència de l'Octubre Centre de Cultura Contemporània, en col·laboració amb la Universitat de València, commemora la figura de Charles Darwin en l'aniversari del seu naixement.

Actualment l’olivera, un dels cultius principals del nostre país, es troba sota l’amenaça del bacteri Xylella fastidiosa. Com va arribar de les vinyes de Califòrnia a Europa?

«Malgrat el seu silenciós protagonisme, la química està en la base de pràcticament tots els avenços científics, tecnològics i innovadors que permeten el progrés de la humanitat.» València va acollir la presentació de la Declaració Internacional de la Química.

La interacció entre medicina i literatura ha estat contínua al llarg del temps. Mètode Science Studies Journal obre el període de recepció d’articles –fins al 3 de juliol– per a un monogràfic dedicat a aquest tema.

El número, coordinat pel director del Centre Nacional de Biotecnologia – CSIC, Lluís Montoliu, pretén aportar una mirada polièdrica a la comunicació de la biotecnologia. Convocatòria per a la recepció d'articles oberta fins al 15 de juny.

ENTREVISTA

Catedràtica en l’Àrea de Medicina Preventiva i Salut Pública de la Universitat de València

ÚLTIM NÚMERO DE MÈTODE

SheScience

An open path for gender equality in research

by Ana Sánchez, Teresa Samper-Gras, Marcela Jabbaz & Capitolina Díaz

Science from women’s lives. Better science?

by Carmen Magallón Portolés

Breaking the glass ceiling

by Nazareth Gallego Morón

The science of difference

by Carme Valls-Llobet

Subscriu-te al butlletí

Idioma: CatalàEspanyolAnglés

25 ANYS DE MÈTODE

portada 65 25 anys mètode

Guillermo Muñoz-Matutano recupera el monogràfic Nano, publicat a la primavera de 2010, i aprofita per a fer un repàs a les principals novetats i reptes actuals de la nanotecnociència.
Robert Langer

Com a colofó a aquesta entrevista i resum de la seua trajectòria exemplar, valga una frase del poeta portuguès Miguel Torga: «En la vida hi ha miracles, però perquè es produesquen cal que algú hi crega.»
George Whitesides

«La pregunta sobre l’origen de la vida és purament química, no té res a veure amb la biologia», afirmava aquest professor de Química de la Universitat de Harvard.

Seria bo per a tots, ja siguen religiosos o laics, que les posicions religioses sobre la nanotecnologia estiguen ben informades i articulades. En l’actualitat som lluny d’aquesta situació. Les posicions religioses sobre la nanotecnologia s’han desenvolupat molt poc en comparació amb les posicions ètiques laiques.

El primer dels fòssils combustibles que ens donarà maldecaps és el petroli. Podem arribar al punt de producció màxima de petroli sense tenir a punt alternatives.