La Facultat de Magisteri de la Universitat de València du a terme un projecte per a conscienciar sobre el malbaratament alimentari dins el Pla Bon Profit de la Generalitat Valenciana.

El projecte 'Guardian' proposa una ferramenta per a la prevenció d'incendis en què es combinen reg prescrit, tallafocs verds i formació.
Número 111

Com seran els humans del futur? El monogràfic reflexiona sobre la ciència que ens permetrà plantejar-nos nuevos reptes en la nostra evolució.

L'investigador de l'Institut de Biologia Evolutiva, Carles Lalueza, ens parla de les últimes recerques d'homínids arcaics i explica com s'estudien els sediments antics per extraure informació genètica.

La desinformació científica i sanitària ha estat molt present durant la pandèmia de COVID-19. Diversos experts en comunicació van reflexionar sobre els motius i les possibles solucions al congrés «Disidencia y comunicación: Voces y discursos en la era de los hechos alternativos».
Lliurament Premi Nacional de Recerca en la categoria de Comunicació científica

La revista Mètode ha estat guardonada en la categoria de Comunicació científica dels Premis Nacionals de Recerca, atorgats per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació i la Generalitat de Catalunya.

L'escalfament de l'Àrtic es produeix a una velocitat tres vegades superior que a la resta del planeta. El desgel del pol Nord és una bomba climàtica que, a més, s'ha convertit en una oportunitat de negoci per al capital fòssil i la mineria.

La revista Mètode ha sigut guardonada a la categoria de Comunicació científica al Premi Naciona de Recerca 2020, atorgats per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació i la Generalitat de Catalunya.
Síndrome pospolio

Les persones que es van contagiar del virus de la pòlio durant el franquisme lluiten per visibilitzar les seqüeles tardanes de la patologia, l'anomenada síndrome postpòlio.
Alicia Valero

La directora del grup d’Ecologia Industrial a l’Institut CIRCE ens parla del seu nou llibre Thanatia: Los límites minerales del planeta i adverteix sobre com el consumisme pot abocar-nos al col·lapse.
Volcà La Palma

Vicent Flor signa aquesta crònica sobre l'erupció volcànica a La Palma, des de la perspectiva d'un visitant de l'illa colpejada pel fenomen.
Esther Samper

Parlem de desinformació en la pandèmia de COVID-19 amb la metgessa i comunicadora sanitària Esther Samper.
gavians urbans

Cada vegada més, els gavians argentats de potes grogues (Larus michahellis) tindran més dificultats per accedir a recursos que ara representen bona part de la seva alimentació.
Valenciolenda fadaforesta

Valenciolenda fadaforesta és una espècie d’hemípter cavernícola descoberta a diverses coves de Vilamarxant, a la comarca del camp de Túria.

Parlem amb la viròloga i immunòloga del Centre de Biologia Molecular Severo Ochoa sobre les vacunes de la COVID-19 i l'epidèmia provocada pel SARS-CoV-2.
Volca del Croscat

El registre geològic de la península Ibèrica és ric en manifestacions volcàniques que han estan presents més o menys al llarg de tots els temps geològics.
riu bullent

La marjal de Pego-Oliva va ser durant molt de temps un espai de conflicte. Ara la Conselleria d’Agricultura ultima els treballs de concentració parcel·lària per delimitar i ordenar definitivament les àrees d’especial protecció i les del conreu de l’arròs.
Mont-Tambora-NASA-EARTH-OBSERVATORY.

Les erupcions colossals són fenòmens d’una magnitud descomunal, difícil d’imaginar. Afortunadament, són poc freqüents. Repassem les principals al llarg de la història.

Ens acostem al fenomen de les erupcions volcàniques amb un nou fragment de la monografia Estimats volcans. El vulcanisme, del Pacífic a la Garrotxa, d'Arnau Folch, Joan Martí i Llorenç Planagumà.
Parlem de ciència

Esther Samper i Salvador Macip aborden en aquest nou cicle de conferències la comunicació de la pandèmia i el transhumanisme.
Metode 110 - canvi climàtic

El nou número de Mètode està coordinat per María José Sanz i Sérgio Henrique Faria i se centra en les múltiples dimensions del canvi climàtic.
ossos

L'os bru ha estat una espècie perseguida durant segles que va estar al llindar de la desaparició però que, a poc a poc, està repoblant boscos i muntanyes.
Relats cienciaferits. Il·lustració: Sarvatxo

Tanquem la sèrie dels Relats cienciaferits d'aquest estiu amb una narració inspirada en el context del confinament.

Segona entrega dels relats cienciaferits d'aquest estiu, una sèrie de narracions inspirades per l'activitat i la investigació científica.