entrevista txernòbil german orizaola

Lluny de ser un ecosistema fantasma, i contra tot pronòstic, la vida s'ha obert pas a Txernòbil després del gran desastre nuclear. Ens ho explica Germán Orizaola en aquesta entrevista.

Silvia Rueda, coordinadora de Girls4STEM, fa una crida contra l’absència de dones en les professions tècniques.
Francisco Grimaldo i Emilia López

Sota el lema 'Uneix-te al repte del desenvolupament sostenible', la quarta Falla Immaterial permetrà als participants «mesurar com d'alineats estem amb els ODS en el nostre dia a dia».

Julián Blanco Rodríguez es troba immers en un dels projectes més ambiciosos en el camp de la física solar fins al moment: el llançament de la sonda Solar Orbiter (SolO), programat per a aquesta setmana des de cap Canaveral, a Florida.

Mulet combina la tasca docent amb la investigació en bioquímica i biotecnologia de les plantes i la divulgació científica.

En 1991, Martí Domínguez va entrevistar l'ecòleg Ramon Margalef en el setmanari El Temps. Recuperem ara aquella conversa.

Entrevista a Àngela Vidal Verdú, investigadora a l’Institut de Biologia Integrativa de Sistemes (I2SysBio) de la Universitat de València i el CSIC.

Entrevista a Mónica Giménez Marqués, investigadora al departament de Química Inorgànica de la Universitat de València.

Entrevista al catedràtic emèrit de Lògica i Filosofia de la Ciència de la Universitat Autònoma de Madrid sobre ciència i belicisme.

Entrevista a Carolina Moreno, catedràtica de Periodisme de la Universitat de València i directora del projecte europeu CONCISE.
Richard Stallman

Entrevista amb Richard Stallman, guru del programari lliure i fundador de la Free Software Foundation.

Entrevista a Leo van Bergen, historiador i expert en medicina en temps de guerra.

Dolors Roca és tècnic agrícola, biòloga doctorada en producció vegetal i sistemes agroforestales, i membre de la Xarxa Europea Fertinnowa.
María José Sanz

María José Sanz (València, 1963), doctora en Biologia i directora del Basque Centre for Climate Change (BC3) des de 2016, és una de les expertes més reconegudes en canvi climàtic del nostre país.
Rosenzweig

Entrevista a Michael L. Rosenzweig, professor emèrit d'Ecologia i Biologia Evolutiva a la Universitat d'Arizona i Ecologista Eminent de la Societat Ecologista d'Amèrica.
Gemma Marfany

Ensenyar, investigar i divulgar són les tres passions de Gemma Marfany, professora de genética de la Universitat de Barcelona.
Graham Bell

Entrevista amb Graham Bell, professor a la Universitat de McGill (Mont-real) i una de les veus més importants de l’àmbit acadèmic en biologia evolutiva.
Julià Guillamon

Amb ocasió de la publicació del número 96 de Mètode, Narrar la salut, parlem amb l’escriptor Julià Guillamon sobre la seua obra Travessar la riera, sorgida a partir d’una experiència mèdica intensa viscuda per ell i la seua parella.
La presència de les dones en la carrera científica és cada vegada més remarcable. / Pixabay

Dificultats, virtuts i, en definitiva, experiències, del fet de ser dona i dedicar-se a la ciència.

Mara Dierssen, neurobiòloga i divulgadora científica, és una de les investigadores de major reconeixement internacional per la seua recerca en la síndrome de Down.

Parlem amb Andreu Escrivà, ambientòleg i divulgador valencià, amb motiu de la presentació del seu llibre a la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València.

El catedràtic de Parasitologia de la Universitat de València ha estat l’encarregat d’obrir el curs 2017-2018 d'aquesta institució amb una lliçó magistral dedicada a les «Malalties infeccioses, la història de la humanitat i els actuals canvis climàtic i global».

Biòloga i doctora en Neurociències per la Universitat de València, actualment participa en una investigació sobre neuroanatomia i comportament sociosexual.

Clara Grima

Parlem amb Clara Grima, matemàtica i autora del blog Mati y sus mateaventuras, sobre el poder dels números i la seua divulgació.
1 2 3 4