En el passat Mètode vàrem parlar d’una de les modalitats de la caça fotogràfica, en concret de la de seguiment, que consisteix a buscar i seguir l’animal fins a

0
132portada-48

A. Masó Portem força números dedicats a les generalitats i equipament per a fer caça fotogràfica i després al phototrekking, és a dir, anar a buscar l’animal. En aquest parlem d’una

0

Observem un papió (o babuí, Papio ursinus) en una zona àrida de Sud-àfrica, fotografiat amb un teleobjectiu autofocus de 400 mm f. 5,6, amb el diafragma

0

Amb el present lliurament, que és el 12+1, com dirien els supersticiosos, s’inicia el quart any d’aquesta secció d’“Instants de natura”. Al número anterior vam parlar

0

Encara que igualem la mesura que el subjecte principal del pla d’enfocament té a l’emulsió, no tots els objectius proporcionen la mateixa PC, ja que aquesta

0

    Com a continuació de les característiques de les emulsions fotogràfiques comentades en el número anterior, ara parlarem de pel·lícules concretes. I és que, si no

0

[caption id="attachment_11260" align="alignleft" width="550"] Hem d’aprendre a fixar-nos en els detalls del paisatge que tenim davant i discernir què és el més representatiu i fotogènic de tot el que observem.

0

Els quatre lliuraments d’enguany es dedicaran a les particularitats que la fotografia de la natura té a cada estació de l’any. En el darrer Mètode vam tractar l’hivern –“La pausa

0

En els tres primers lliuraments d’aquesta secció hem vist com es podien anar fotografiant objectes cada vegada més petits… fins que al darrer es feia una foto a mesura real

0

Els quatre primers lliuraments d’aquesta secció, que han coincidit amb les quatre revistes de l’any 2001, s’han dedicat a la fotografia macro. Ara deixarem descansar el tema per entrar en

0

Augment = 3x  Els coneixements que es vagin donant al llarg d’aquesta secció s’han de considerar

0

Ràtio o relació de reproducció: mesura de l'aproximació Augment = 8xEn el darrer lliurament d’aquesta secció es mostraren fotografies

0

Amb el naixement del mil·lenni neix també una nova secció, la que esteu començant

0
149-55

En el darrer lliurament comentavem que, per superar els complicats problemes lumínics que s’han anat indicant, el constructor d’un objectiu

0
129-67

Amb el present article s’acaba la sèrie sobre el paisatge que ha durat sis lliuraments, però també s’acaba la secció

0

En el darrer lliurament d’«Instants», que, per cert, complia cinc anys de la secció, vam parlar dels hides, els aguaits portàtils, que és el procediment clàssic per a aquesta modalitat

0

Els que heu anat seguint el tema de la fotografia de paisatge tal vegada heu dit: s’ha deixat els filtres! Potser és que no els considera importants? Res més lluny

0
153-53

Vam acabar l’anterior lliurament indicant que, com que les aberracions òptiques solen incrementar-se amb l’obertura i amb la separació del raig de llum considerat

0

© Albert Masó & E. Gallo   Es pot opinar sobre la qualitat subjectiva (estètica, artística…) d’una fotografia, però no sobre la seva qualitat

0
124-54

© A. Masó & E. GalloEn un angular, els raigs de llum arriben «ben aviat» al sensor, de manera que «no tenen temps» de dispersar-se massa

0
127-59

© A. Masó En aquesta foto es va haver d’afinar l’elecció del diafragma. Ni massa tancat perquè la difracció ens arruïnaria la

0
155-57

© A. Masó i H. Rodríguez Fotografia de paisatge en què interessa que hi hagi qualitat en tots els punts, de manera que un poder

0
127-65

© Albert Masó & Elizabeth Gallo. La foto s’ha exposat a un diafragma més obert del que indicava el fotòmetre perquè la llum

0
llum

Després de definir en què consisteix la fotografia de paisatge, així com la seva essència i filosofia ara fa dos números, i d’explicitar, en el darrer lliurament, les característiques generals i estris que s’hi utilitzen, en els següents anirem desglossant cada punt important, explicant els procediments i tècniques que s’hi empren.
0
1 2