En el passat Mètode vàrem parlar d’una de les modalitats de la caça fotogràfica, en concret de la de seguiment, que consisteix a buscar i seguir l’animal fins a

0
132portada-48

A. Masó Portem força números dedicats a les generalitats i equipament per a fer caça fotogràfica i després al phototrekking, és a dir, anar a buscar l’animal. En aquest parlem d’una

0

Observem un papió (o babuí, Papio ursinus) en una zona àrida de Sud-àfrica, fotografiat amb un teleobjectiu autofocus de 400 mm f. 5,6, amb el diafragma

0

Encara que igualem la mesura que el subjecte principal del pla d’enfocament té a l’emulsió, no tots els objectius proporcionen la mateixa PC, ja que aquesta

0

    Com a continuació de les característiques de les emulsions fotogràfiques comentades en el número anterior, ara parlarem de pel·lícules concretes. I és que, si no

0

[caption id="attachment_11260" align="alignleft" width="550"] Hem d’aprendre a fixar-nos en els detalls del paisatge que tenim davant i discernir què és el més representatiu i fotogènic de tot el que observem.

0

Els quatre lliuraments d’enguany es dedicaran a les particularitats que la fotografia de la natura té a cada estació de l’any. En el darrer Mètode vam tractar l’hivern –“La pausa

0

En els tres primers lliuraments d’aquesta secció hem vist com es podien anar fotografiant objectes cada vegada més petits… fins que al darrer es feia una foto a mesura real

0

Els quatre primers lliuraments d’aquesta secció, que han coincidit amb les quatre revistes de l’any 2001, s’han dedicat a la fotografia macro. Ara deixarem descansar el tema per entrar en

0

Augment = 3x  Els coneixements que es vagin donant al llarg d’aquesta secció s’han de considerar

0

Ràtio o relació de reproducció: mesura de l'aproximació Augment = 8xEn el darrer lliurament d’aquesta secció es mostraren fotografies

0

Amb el naixement del mil·lenni neix també una nova secció, la que esteu començant

0
149-55

En el darrer lliurament comentavem que, per superar els complicats problemes lumínics que s’han anat indicant, el constructor d’un objectiu

0
129-67

Amb el present article s’acaba la sèrie sobre el paisatge que ha durat sis lliuraments, però també s’acaba la secció

0

En el darrer lliurament d’«Instants», que, per cert, complia cinc anys de la secció, vam parlar dels hides, els aguaits portàtils, que és el procediment clàssic per a aquesta modalitat

0

Els que heu anat seguint el tema de la fotografia de paisatge tal vegada heu dit: s’ha deixat els filtres! Potser és que no els considera importants? Res més lluny

0
153-53

Vam acabar l’anterior lliurament indicant que, com que les aberracions òptiques solen incrementar-se amb l’obertura i amb la separació del raig de llum considerat

0

© Albert Masó & E. Gallo   Es pot opinar sobre la qualitat subjectiva (estètica, artística…) d’una fotografia, però no sobre la seva qualitat

0
124-54

© A. Masó & E. GalloEn un angular, els raigs de llum arriben «ben aviat» al sensor, de manera que «no tenen temps» de dispersar-se massa

0
127-59

© A. Masó En aquesta foto es va haver d’afinar l’elecció del diafragma. Ni massa tancat perquè la difracció ens arruïnaria la

0
155-57

© A. Masó i H. Rodríguez Fotografia de paisatge en què interessa que hi hagi qualitat en tots els punts, de manera que un poder

0
127-65

© Albert Masó & Elizabeth Gallo. La foto s’ha exposat a un diafragma més obert del que indicava el fotòmetre perquè la llum

0
llum

Després de definir en què consisteix la fotografia de paisatge, així com la seva essència i filosofia ara fa dos números, i d’explicitar, en el darrer lliurament, les característiques generals i estris que s’hi utilitzen, en els següents anirem desglossant cada punt important, explicant els procediments i tècniques que s’hi empren.
0

Com a continuació del tema iniciat el darrer número, en què vam definir i comentar de què anava la fotografia del paisatge, en el present descriurem les particularitats que té aquesta tècnica. Més que res perquè els qui la vulgueu practicar sapigueu tot el que heu de tenir en compte i «de quin mal heu de morir».
0
1 2