Ona verda

Comunicar el medi ambient

En el camp de la comunicació científica, els temes ambientals han assolit un gran protagonisme en les dues últimes dècades. Aquest àmbit del coneixement s’ha fet un lloc preferent als mitjans de comunicació gràcies a l’interès social generat pel medi ambient, sobretot, pel deteriorament que pateix i la influència que exerceix en la salut o l’economia. La millora dels sistemes de transmissió d’informació, amb la generalització d’Internet, i dels aparells de captació i reproducció de continguts ha permès el desenvolupament i la popularització dels relats ambientals, tant d’informatius com d’entreteniment.

Aquest nou marc posa a l’abast dels científics i dels investigadors noves plataformes per a divulgar els seus treballs. Com a contrapartida, els exigeix un esforç per a adaptar aquests continguts al conjunt de la societat. Tanmateix, l’evolució i creixement del periodisme ambiental, sòlid, rigorós i integrat en l’actualitat diària, encara ha de superar els entrebancs amb què es troba per fer trontollar les bases del nostre model actual de desenvolupament.

© Mètode 2010 - 66. Ona verda - Número 66. Estiu 2010

Periodista especialitzada en medi ambient i Premi Nacional de Periodisme Ambiental. Càtedra de Divulgació de la Ciència de la Universitat de València.

Reporter del programa Medi ambient de Punt 2 (TVV) i professor de Comunicació Audiovisual de la Universitat de València.