ANIRUDH

El descobriment de l'estructura en doble hèlix de l'ADN va ser cosa de quatre, i el paper de Rosalind Franklin està a l’altura de la contribució de Wilkins, Watson i Crick.

grups sanguinis

L’origen dels grups sanguinis A, B i O i el seu manteniment encara és un misteri de l'evolució. Sabem que altres homínids ja presentaven els tres grups, mentre que amb els ximpanzés compartim els grups A i O, però no el B, que el presenten els goril·les.

Es podria dir que ser humà implica tenir un cervell amb consciència humana, tot i que aquesta definició no té límits discrets i precisos.

La història, escrita i explicada per homes, ha amagat la realitat del paper de les dones, que xocava amb les idees culturals i socials preponderants.

La genètica i el llenguatge estan estretament lligades. Certs gens dels éssers humans han sigut essencials per al desenvolupament del llenguatge complex.

Els éssers humans, al contrari que alguns animals, no ens basem en la genètica per a trobar la parella perfecta. Intervenen molts condicionants socioculturals.

Gràcies als avenços en genètica, a partir del DNA podem extreure informació i inferir un retrat força acurat del rostre a qui pertany.

El nostre DNA és un trencadís format per seqüències genètiques d’antics ancestres oblidats, és a dir, és una composició harmònica de diferents colors i textures.

Durant el segle XX, hem quasi duplicat l’esperança de vida, d’uns 45 anys a 80 i escaig i, per això, hem hagut d’enfrontar-nos a la vellesa o els problemes cardiovasculars.
gattaca ciència ficció

Em plantejaven escenes d’un món quasi apocalíptic i distòpic, basades en l’imaginari col·lectiu creat pels llibres i pel·lícules de ciència-ficció. Ara, quin és el límit?
banc adn

Regalant el nostre ADN i les nostres dades genètiques, regalem l’ADN i les dades genètiques de tota la nostra família biològica. Cal pensar si l’objectiu que s’ho val.
il·lustració disseminar

Què fan els científics quan expliquen i exposen la seua recerca o la dels altres? Comuniquen la seua recerca o la divulguen?

El nostre ADN no és nostre, sinó que és un trencaclosques d’ADN, llegat dels nostres ancestres. Som portadors de petits fragments d’ADN dels nostres rerebesavis i rerebesàvies