La ciència és cosa de dones… però de quines?

SCIENCE-GIRL-THINGEslògan de la campanya elaborada per la Comissió Europea.

Fa uns mesos la Comissió Europea va elaborar un polèmic vídeo sobre dones i ciència amb el títol Science: It’s a girl thing. L’objectiu era que «les joves s’interessaren més per la ciència i la investigació» i «mostrar a les dones que la ciència és divertida i ofereix grans oportunitats». Les imatges van generar nombroses protestes a la xarxa, especialment entre la comunitat científica. El vídeo, amb una estètica propera al videoclip o als anuncis de maquillatge, mostrava una imatge estereotipada de les dones, que apareixien envoltades per elements del món de la moda i la cosmètica, tot sota un omnipresent color rosa. L’allau de respostes no es va fer esperar. Diversos vídeos mostraven que la realitat de la ciència feta per dones no tenia res a veure amb la imatge presentada per la Comissió Europea. La paròdia va ser el recurs més utilitzat. El segon vídeo que us adjuntem, realitzat per un grup de científiques britàniques, és un exemple que pretén ridiculitzar la campanya comunitària.

Aprofitant que el número 76 de Mètode, corresponent a l’hivern de 2012, tindrà com a tema central la relació entre dones i ciència, us convidem a que ens doneu la vostra opinió sobre aquestes qüestions en els comentaris d’aquest article i indiqueu si la paròdia del segon vídeo us sembla encertada.

[iframe width=”560″ height=”315″ src=”http://www.youtube.com/embed/g032MPrSjFA” frameborder=”0″ allowfullscreen ] [iframe width=”560″ height=”315″ src=”http://www.youtube.com/embed/rtZCq83v92s” frameborder=”0″ allowfullscreen ]
© Mètode 2012