Els més llegits de 2014

1

Com hem fet altres anys, abans de les vacances d’estiu recuperem els articles que han tingut un major èxit de visites a la nostra web des de l’inici de 2014. Entre els articles destacats trobem una notable diversitat temàtica que reflecteix la capacitat de la divulgació científica per abastir diferents àmbits i satisfer la curiositat d’uns lectors exigents i amb interessos variats.

  

  

Per què tenim pèl púbic els éssers humans?
La secció «Els Perquès de Mètode» continua sent una de les més exitoses de la nostra web. En aquest cas, l’investigador Pau Carazo responia des d’un punt de vista evolutiu a una pregunta enviada per un lector de la revista i llançava algunes recomanacions pel que fa al pèl púbic dels humans

  
2  

Etnobotànica infantil mengívola
Daniel Climent, Carles Martín i Emili Laguna rememoraven en aquest article un temps no tan llunyà en què els infants i els adolescents mantenien una estreta relació amb les plantes de l’entorn més proper, que servien, entre d’altres, com a aliment o com a joguina.

  
3  

Pensar com a científics, no com a advocats
En la primera entrega de la seua nova secció «El lladre de cervells», Pere Estupinyà reflexionava sobre el mètode científic i al seua poca presència en la vida quotidiana. «Us sobta que els polítics puguin estar discutint arguments durant hores sense arribar a un acord? Recordeu que solen ser advocats, no científics», afirmava l’escriptor.

  

4

  

Jordi Costa
Teresa Ciges entrevistava a l’investigador del Laboratori de Neuroimatge i Neurociència Cognitiva de l’Institut de Recerca Nathan Kine (Nova York) per parlar sobre la influència que té la música en el nostre cervell i la importància de l’aprenentatge musical en el desenvolupament de determinades capacitats.

  
5  

Sant Jordi i el drac
Amb motiu de la Diada de Sant Jordi, Pere Renom feia un repàs pels orígens de la llegenda que ens duia des de la mitologia grega a la zoologia, un cúmul de tradicions paganes que el cristianisme va assimilar en una època en què necessitava personatges heroics per facilitar el procés evangelitzador.

© Mètode 2014.

  
© Mètode 2014