«The Light of Science», els articles del darrer any en un sol volum

El cinquè anuari de Mètode recull en anglès els continguts dels monogràfics 81, 82, 83 i 84

anuari_2015_portada

Mètode acaba de publicar el seu anuari de 2015, sota el títol The Light of Science. Aquest volum, de 224 pàgines, conté els articles publicats en els monogràfics 81, 82, 83 i 84 de la revista. Així, ja es poden llegir en anglès els continguts de: «Itineràncies: dispersió, migració i diàspora», «Encontres: les cruïlles entre ciència i literatura», «Les xifres de la ciència: l’estadística com a eina científica» i «Què és la ciència? Una aproximació multidisciplinar al pensament científic».

D’aquesta manera, el cinquè anuari en anglès de Mètode reuneix temàtiques ben diverses, amb textos dedicats a la migració humana i animal, als punts de trobada entre ciència i literatura, a la història de l’estadística i les diferents aplicacions d’aquesta eina i, finalment, al concepte de ciència i del mètode científic.

nota-anuari-monografics-2014  The Light of Science conté quatre monogràfics en anglès: «Itineràncies: dispersió, migració i diàspora», «Encontres: les cruïlles entre ciència i literatura», «Les xifres de la ciència: l’estadística com a eina científica» i «Què és la ciència? Una aproximació multidisciplinar al pensament científic».

A més dels articles dels monogràfics, The Light of Science ofereix tres documents publicats en Mètode el darrer any: «El perfil del maltractador masclista», d’Ángel Romero Martínez, Marisol Lila i Luis Moya Albiol; «Antoni de Martí Franquès i la generació espontània», d’Agustí Camós; i «Justícia distributiva i evolució», de Paula Casal. El volum obre amb una columna d’Esteban Morcillo, rector de la Universitat de València.

Pel que fa a la portada d’aquest anuari, Mètode ha comptat amb la col·laboració de l’artista Javier Palacios (Jerez de la Frontera, 1985). Palacios treballa amb la possibilitat implícita de tot objecte de transformar-se en conceptes més amplis que susciten metàfores. En Entes ens mostra tota una sèrie d’objectes que suggereixen multitud de lectures a partir de la relació entre dos llenguatges: el realisme descriptiu i analític, i allò abstracte-geomètric; enmig, la llum.

© Mètode 2015.

© Mètode 2015