‘Mètode’ rep el Premi Nacional de Recerca en la categoria de Comunicació científica

Lliurament Premi Nacional de Recerca en la categoria de Comunicació científica

Mètode, la revista de divulgació científica editada pel Vicerectorat d’Investigació de la Universitat de València, ha rebut el Premi Nacional 2020 en la categoria de Comunicació científica. El guardó, que es va lliurar anit en una cerimònia celebrada al Teatre Nacional de Catalunya a Barcelona, ha estat atorgat per la seua «trajectòria i qualitat sostinguda de continguts» així com per la seua «capacitat de resiliència».

Els premis, impulsats per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació i la Generalitat de Catalunya, distingeixen les persones i institucions que hagen fet aportacions destacades en els seus àmbits de coneixement. El Premi Nacional de Recerca d’aquesta edició, dotat amb 40.000 euros, ha estat ex aequo per al metge i infectòleg Bonaventura Clotet i la investigadora en robòtica, Carme Torras.

El premi en la categoria de Talent jove, dotat amb 10.000 euros, ha estat atorgat a Núria Montserrat, professora d’investigació ICREA a l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya.

Sense dotació econòmica, els premis han distingit la Fundació Víctor Grífols i Lucas en la categoria de Mecenatge científic, a la revista Mètode en la de Comunicació científica, a B. Braun Surgical SAU en la de Partenariat publicoprivat i al Centre de Regulació Genòmica en la de Creació d’empresa de base científica.

L’encarregat de rebre el premi a la revista Mètode ha estat el seu director, el biòleg i professor de Periodisme a la Universitat de València Martí Domínguez, qui ha destacat l’impuls que suposa la concessió d’aquest guardó que arriba després d’una etapa dura «amb la crisi econòmica i, posteriorment, la pandèmia que ens va obligar a fer la revista des de les nostres cases». En el seu discurs ha agraït a tot l’equip, col·laboradors i membres del comitè científic la seua tasca i compromís amb la publicació, així com al públic «sense el suport del qual no seria possible dur endavant la revista».

Mètode, una revista on pensar la ciència

El Premi Nacional de Recerca en la categoria de Comunicació científica se suma als guardons que la revista Mètode ha rebut al llarg de la seua trajectòria en divulgació de la ciència i entre els quals destaquen el premi El Tempir, premi Sacyr a la innovació, premi Prisma del Jurat, premi Ciencia en acción i premi APPEC a la millor publicació.

Mètode s’ha consolidat com un referent de la divulgació de la ciència des del seu naixement en 1992. Des d’aleshores la revista ha evolucionat per a convertir-se en una publicació de divulgació científica que compta amb col·laboradors de centres de recerca i universitats tant nacionals com internacionals. Mètode publica un número trimestral que s’edita en dos idiomes, valencià i castellà, i un anuari en anglès, Metode Science Studies Journal, que reuneix els quatre números monogràfics de l’any i que està indexat en els principals índexs d’impacte i de qualitat com Scopus, Journal Citation Report-Emerging Sources Citation Index, ERIH Plus i Latindex, entre altres.