Edward O. Wilson: la necessitat de divulgar la biodiversitat

Edward O. Wilson

L’entomòleg Edward O. Wilson va ser el primer a descriure el comportament social de les formigues i també ha estat el fundador de la sociobiologia, la ciència que investiga les bases biològiques del comportament humà. Conegut també per difondre el concepte de biodiversitat, el biòleg nord-americà va concedir una entrevista a la revista Mètode el 2004, on parlava de la seua obra i també de la necessitat de divulgar el coneixement científic a la societat: «En les societats democràtiques, quan un percentatge suficient de població es preocupa prou, aleshores l’efecte de la seua preocupació i interès es filtra cap amunt, cap als nivells de disseny de polítiques, planificació i decisió», assegurava el científic.

Una interessant entrevista a càrrec de Carme Pastor, on l’entomòleg repassa algunes de les seues obres principals, com Sociobology o The diversity of life, i també fa referència a alguns fets autobiogràfics com el perquè es va dedicar a l’estudi de les formigues a causa d’un accident de joventut. Uns insectes als quals ha dedicat la seua carrera científica, però dels quals assegura, millor no prendre exemple: «Les formigues, colònia contra colònia, són les criatures més agressives de tots els éssers vius que poblen la Terra, inclòs l’ésser humà. Si les formigues tingueren armes de destrucció massiva, el món s’hauria acabat en una setmana».

Ara, amb motiu del pròxim número 100 de la revista, us invitem a rellegir aquesta entrevista, en l’inici d’una sèrie d’entrevistes que anirem recuperant al llarg dels pròxims mesos.

Llig l’entrevista amb Edward O. Wilson