El Parlament Europeu acull la conferència «Climate Justice: Engendering the Energy Transition», una jornada dedicada a estudiar i debatre com afecta el canvi climàtic a les dones, però també sobre el paper de les dones com a agents essencials o motors de la transició energètica.
Les jornades «Equitat de gènere pel dret a la salut», organitzades per la Càtedra UNESCO d’Estudis sobre el Desenvolupament i la Facultat d’Infermeria i Podologia, analitzen la situació de la dona en l'accés a la sanitat en el nostre entorn més pròxim i a la República del Congo.
El periodista Bienvenido León recupera el monogràfic Viure amb el canvi climàtic, publicat en primavera de 2015, dedicat als reptes culturals que planteja el canvi global.
El catedràtic de Parasitologia de la Universitat de València ha estat l’encarregat d’obrir el curs 2017-2018 d'aquesta institució amb una lliçó magistral dedicada a les «Malalties infeccioses, la història de la humanitat i els actuals canvis climàtic i global».
El catedràtic de Tecnologia dels Aliments de la Universitat de València, Daniel Ramón Vidal, recupera aquest monogràfic de Mètode dedicat a l'alimentació.
Un estudi de l'Observatori de les Dues Cultures revela la desigualtat entre homes i dones científics a les imatges en informacions sobre ciència en la premsa espanyola.
Martí Domínguez, guanyador del premi de divulgació científica Ciutat de Benicarló, destaca el paper de la ciència com a eina indispensable per a aconseguir més democràcia i progrés social.
Sergi Campillo i LluísFerrando van participar el passat 2 d'octubre en una taula rodona a La Nau per a debatre, a través d'un diàleg amb el poble del Saler, el futur de l'hotel Sidi i trobar una resposta definitiva a un problema enquistat.
Xavier Bellés, Martí Domínguez i Juli Peretó conversen sobre el naturalista a l’Espai Ciència de l’Octubre Centre de Cultura Contemporània. Ens ho conta Ferran Suay.
Amb motiu dels 25 anys de Mètode, Vicenç M. Rosselló recupera La cala encantada, un estudi al voltant de la ciència i cultura de la cala mediterrània, publicat a l’estiu de 2012.
El número d’estiu de Mètode, coordinat per Jordi Agustí, fa una revisió a les incògnites i qüestions encara no resoltes sobre la evolució de la nostra pròpia espècie.
A l'estiu de 2008, la revista Mètode dedicava un número al paisatge. Prop d’una década després, el seu coordinador, Eliseu T. Climent, reflexiona sobre relació actual entre paisatge i societat.
Josep Rubert és l’artífex de la investigació químico-nutricional més completa realitzada sobre la xufa i l’orxata en els últims quinze anys. El contingut nutricional de les orxates naturals les converteix en una llet vegetal interessant més enllà del seu tradicional consum estiuenc.
L'anuari del 2016 se centra en la neurociència, la connexió entre ciència i ideologia, el gènere en la investigació científica i l'astrofísica i la cosmologia del segle XXI.
Mètode va dedicar el seu número 49 a desxifrar els secrets de l’olivera. El coordinador de L’arbre evitern, Fernando Sapiña, repassa la situació d’aquest cultiu mediterrani al nostre territori.
El Museu Nacional de Ciència i Tecnologia, a La Corunya, acull l’acte d’entrega dels premis de la setena edició d’Inspiraciència, el concurs de relats d’inspiració científica organitzat pel CSIC.
La Federació d’Associacions d’Editors de Premsa, Revistes i Mitjans Digitals reconeix en la quarta Nit de les Revistes i la Premsa en Català la trajectòria de la revista Mètode.
Domingo Pujante recupera el monogràfic Itineràncies de Mètode (primavera 2014) dedicat als processos de desplaçament d'animals i humans a la recerca de la supervivència i el benestar.
La Facultat de Ciències Matemàtiques de la Universitat de València va acollir la presentació del nou número de Mètode. Estudiants, professorat i alguna persona encuriosida es van aplegar al Saló de Graus de la facultat.
Un article del número Dones i ciència ha estat escollit enguany per a l’examen de Llengua catalana i literatura de la selectivitat catalana. La Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià també ha triat un text de Mètode per a la prova de grau superior.