Detall de l'obra llibres de Pasqual Gomes

Pasqual Gomes destaca en la plàstica valenciana contemporània des dels seus inicis acadèmics, que a poc a poc abandona per endinsar-se en una etapa reduccionista de caràcter minimalista. La introspecció

0
Obra de l'artista Ángela Bassano

Ángela Bassano, artista col·laboradora del número 121 de la Mètode, genera una pintura expandida que reinventa el sentit contemporani de la bellesa.

0
Stellarium de José Antonio Orts

La trajectòria de José Antonio Orts resulta única per motes raons. Els seus processos dinvestigació el condueixen cap a una forma dart solidària amb la pràctica de la ciència.

0
naturaleza con inteligencia artificial

Joan Fontcuberta crea històries mitjançant la fotografia i altres fonts documentals amb les quals emula objectes d’estudi i metodologies pròpies de les ciències naturals parodiant els mecanismes de legitimació del coneixement científic.
0
Il·lustracions de primats de Jordi Sabater Pi

El primatòleg Jordi Sabater Pi (1922–2009) no considerava el dibuix un simple entreteniment ornamental, sinó una part nuclear del procés dobservació i dinvestigació del món.

0
Pelecanimimus i Mantellisaurus

La recreació de l'aspecte dels dinosaures és un procés que combina el rigor científic amb l'expressió artística.
0

JARR, amb El fil, evoca la finalitat reconstituent de l’art en temps de crisi, emergències i reptes científics.

0
Vicente Ortí

Les escultures de l'artista Vicent Ortí acompanyen el monogràfic del número 113 de Mètode. Un reguitzell de tòtems i guerrers realitzats a partir de materials que ens remeten a la nostra pròpia conquesta evolutiva.
0

Esteve Adam desvesteix els paisatges per reduir-los a taques de color i d’aquesta manera ens permet gaudir de la intangibilitat d’aquests paisatges que amenacen els nostres ecosistemes i ens aproximen al desert

0
Anna Moner i Sebastià Carratalà

En la seua col·laboració del darrer número de Mètode, els artistes Anna Moner i Sebastià Carratalà revisiten les expedicions muntanyenques del segle XIX i ens inviten a reflexionar sobre les cicatrius del planeta i la nostra capacitat de suturar-lo.
0

Els dissenys de Diego Mir han transcendit la seua figura i s'han convertit en símbols de participació ciutadana.
0
frgament últim groc josé saborit

Tinc la impressió que la pintura de José Saborit pertany a aquest gènere d’art que podem aplicar-nos amb caràcter medicinal, amb finalitat terapèutica: un art útil per a una vida millor.
0

La transcendència en Alex Francés és memòria i dol, és un camí poques vegades rectilini, un trànsit del dolor a l’oblit i del dolor al record.
0

Manuel Sáez troba en el nexe entre art i ciència una important font d’idees. En el seu taller, observa sistemàticament cares, cossos i objectes i els retrata amb la precisió d’un cirurgià.
0

The Painting Fool pot considerarse un pioner en el camp de la intel·ligència artificial aplicada a la creativitat i a la pintura.
0
Stanbrook per Antoni Miró

Amb motiu del setanta aniversari de la fi de la Guerra Civil, la revista Mètode va dedicar el 2009 un número a l'exili dels científics republicans. Un número que va comptar amb la col·laboració de l'artista alcoià Antoni Miró.
0

L'artista Nuria Rodríguez, professora en el Departament de Pintura de la Universitat Politècnica de València i doctora en Belles Arts i titulada en Disseny Industrial per l’Escola Superior de Disseny de València, il·lustra el número 98 de Mètode.
0

L'artista madrileny Jorge Carla il·lustra el número 97 de Mètode #Biotec

0

Joël Mestre ha fotografiat objectes blancs sobre un fons blau –color net i estable, freqüent en la senyalística– amb un resultat que té quelcom d’artifici, per il·lustrar el número 95 de Mètode.
0

La proposta de Paco de la Torre, vinculada des dels seus inicis a les pràctiques neometafísiques o a la també denominada figuració postconceptual –expressió que el mateix artista utilitza l’any 2012 en la seua tesi doctoral per a al·ludir al fenomen pictòric en què emmarca el seu treball–, sorgeix com a hipotètica resposta a dues qüestions bàsiques.
0

El caràcter performatiu, el gestual, l’escenificació espacial, les narratives fragmentades, la disrupció del plànol visual, es juxtaposen amb estratègies d’apropiació i muntatge que van des de la repetició, la fragmentació, la multiplicitat o tot allò relacional, amb el propòsit d’establir un diàleg sobre la condició humana.
0

Aurora Valero s’ha plantejat la seva interpretació sobre l’origen, des de l’explosió primigènia del Big Bang, i la construcció incessant de l’univers, en una creació constant de nebuloses, astres i galàxies per il·lustrar el número 92 de la revista.
0
Javier Riera. Making off Fire 4, 2011

Javier Riera articula una doble intervenció en aquells espais naturals sobre els quals desplega les seues imatges lluminoses: els signa plàsticament i estèticament i hi aplica propietats de regeneració.
0
Elena Asins Rodríguez. Estructures A3, 1975.

[vc_row][vc_column][vc_column_text] A mitjan anys vuitanta Vivian Gornick va publicar Women and Science. El llibre era el fruit d’una sèrie d’entrevistes realitzades amb les poques dones, de distintes edats, que treballaven llavors

0
1 2