frgament últim groc josé saborit

Tinc la impressió que la pintura de José Saborit pertany a aquest gènere d’art que podem aplicar-nos amb caràcter medicinal, amb finalitat terapèutica: un art útil per a una vida millor.
0

La transcendència en Alex Francés és memòria i dol, és un camí poques vegades rectilini, un trànsit del dolor a l’oblit i del dolor al record.
0

Manuel Sáez troba en el nexe entre art i ciència una important font d’idees. En el seu taller, observa sistemàticament cares, cossos i objectes i els retrata amb la precisió d’un cirurgià.
0

The Painting Fool pot considerarse un pioner en el camp de la intel·ligència artificial aplicada a la creativitat i a la pintura.
0
Stanbrook per Antoni Miró

Amb motiu del setanta aniversari de la fi de la Guerra Civil, la revista Mètode va dedicar el 2009 un número a l'exili dels científics republicans. Un número que va comptar amb la col·laboració de l'artista alcoià Antoni Miró.
0

L'artista Nuria Rodríguez, professora en el Departament de Pintura de la Universitat Politècnica de València i doctora en Belles Arts i titulada en Disseny Industrial per l’Escola Superior de Disseny de València, il·lustra el número 98 de Mètode.
0

L'artista madrileny Jorge Carla il·lustra el número 97 de Mètode #Biotec

0

Joël Mestre ha fotografiat objectes blancs sobre un fons blau –color net i estable, freqüent en la senyalística– amb un resultat que té quelcom d’artifici, per il·lustrar el número 95 de Mètode.
0

La proposta de Paco de la Torre, vinculada des dels seus inicis a les pràctiques neometafísiques o a la també denominada figuració postconceptual –expressió que el mateix artista utilitza l’any 2012 en la seua tesi doctoral per a al·ludir al fenomen pictòric en què emmarca el seu treball–, sorgeix com a hipotètica resposta a dues qüestions bàsiques.
0

El caràcter performatiu, el gestual, l’escenificació espacial, les narratives fragmentades, la disrupció del plànol visual, es juxtaposen amb estratègies d’apropiació i muntatge que van des de la repetició, la fragmentació, la multiplicitat o tot allò relacional, amb el propòsit d’establir un diàleg sobre la condició humana.
0

Aurora Valero s’ha plantejat la seva interpretació sobre l’origen, des de l’explosió primigènia del Big Bang, i la construcció incessant de l’univers, en una creació constant de nebuloses, astres i galàxies per il·lustrar el número 92 de la revista.
0
Javier Riera. Making off Fire 4, 2011

Javier Riera articula una doble intervenció en aquells espais naturals sobre els quals desplega les seues imatges lluminoses: els signa plàsticament i estèticament i hi aplica propietats de regeneració.
0
Elena Asins Rodríguez. Estructures A3, 1975.

[vc_row][vc_column][vc_column_text] A mitjan anys vuitanta Vivian Gornick va publicar Women and Science. El llibre era el fruit d’una sèrie d’entrevistes realitzades amb les poques dones, de distintes edats, que treballaven llavors

0

Paula Bonet retrata els rostres de sis científiques per il·lustrar el número 91 de Mètode.
0

Better humans tomorrow!, From an evolutionary perspective i A Darwinian point of view són tres sèries de dibuixos articulades al voltant de les teories evolucionistes, el determinisme biològic i la seua influència social.
0
fragment obra pere salinas

Al contrari d’aquells vells amanuenses als quals s’assembla i admira en la seva passió d’il·lustrar llibres d’autor, Pere Salinas provoca la taca i deixa que s’escampi en la llibertat dirigida per les seves intencions.
0
fragment obra Nico Munera

Si l’harmonia, el contrast, el ritme, la repetició són els elements compartits per la música i la pintura en el seu intent de donar forma al món, Nico Munuera els posa a treballar en el seu profit a través de la matèria.
0
Carmen Calvo. L’étoile a pleuré rose, 2012. Tècnica mixta, 14,5 x 21,5 cm

Carmen Calvo, amb el seu treball poètic i desconcertant, s’ha aproximat a la ciència des d’un angle creatiu que els cientifistes més estrictes (la ciència tracta de fets, la poesia,

0

Som al llindar que separa la immobilitat del moviment. Una tremolor subtil, lleugera, imperceptible amb un poder extraordinari sobre els plecs que titubegen cap a l’origen del món. Plecs rojos

0
Dia Mundial contra el Dolor

Greta Alfaro (Pamplona, 1977) inicia la seua formació llicenciant-se en Belles Arts en la Universitat Politècnica de València i posteriorment l’amplia amb el Màster en Belles arts / Fotografia al Royal College

0

Si se’ns invitara a descriure resumidament –només amb unes quantes notes– la personalitat artística del pintor valencià Uiso Alemany (València, 1941), ens inclinaríem a subratllar, en primer lloc, l’intens i

0

El treball artístic de Mira Bernabeu des de mitjan dècada dels noranta pot dividir-se en dos grans grups de sèries, representatives al seu torn de maneres complementàries d’entendre la qüestió

0

[vc_row][vc_column][vc_column_text] La pintura en certa manera salva el gènere humà, genera emoció, reflexió, enriqueix, motiva per viure serenament. Francisca Mompó «Francisca Mompó conjuga l’expressivitat, dins d’un ordre.  I ella mateixa confessa que el

0

Número 57 (2008): Radiacions {rokbox album=|1798| text=||}images/stories/MetodArt/Iturralde/01YTURRALDE.jpg{/rokbox} {rokbox album=|1798| text=||}images/stories/MetodArt/Iturralde/05YTURRALDE.jpg{/rokbox} {rokbox album=|1798| text=||}images/stories/MetodArt/Iturralde/06YTURRALDE.jpg{/rokbox} {rokbox album=|1798| text=||}images/stories/MetodArt/Iturralde/02YTURRALDE.jpg{/rokbox} {rokbox album=|1798| text=||}images/stories/MetodArt/Iturralde/08YTURRALDE.jpg{/rokbox} José María Yturralde. Sèrie Postludi, 2006. Acrílic sobre llenç, 41x41 cm. José María Yturralde. Sèrie Eclipsi,

0
1 2