portada gran salto al abismo

El llibre és tant una biografia de Carlos González, de les penes i alegries per les quals va haver de passar, com també, si m’ho permeten, de la mateixa estació de Robledo de Chavela i dels vaivens que va patir, segons els objectius de NASA van canviar o canviaven els interessos del Govern espanyol.
portada evolución humana

Aquesta obra analitza el registre fòssil dels nostres ancestres més recents a la recerca de l’origen de la compassió, un dels sentiments que acostumem a identificar com a típicament humà.
portada ciencia sin ficción

Estem acostumats a una divulgació en la qual un expert sedueix el gran públic amb recursos narratius i, una vegada captada la seva «víctima», li para una emboscada científica. Aquest llibre no fa això. És literatura, o vol ser-ho. D’altra banda, fa olor de periodisme, però tampoc és un compendi de reportatges.
il·lustració perico pastor ser una máquina

El llibre de Mark O’Connell Cómo ser una máquina s’endinsa de ple en el transhumanisme. Des d’un plantejament periodístic, i amb una soltesa estilística admirable, O’Connell visita els diferents prohoms d’aquestes disciplines i va exposant els seus plantejaments.
retractacions

La retractació és un gènere obligat: només n’escriu qui no té més remei, i no busca la fama. Excepte uns pocs casos mediàtics, les retractacions passen desapercebudes per al públic. Què fa que un cas sigui mediàtic?
portada fotògraf de natura

No podia trobar-se un millor subtítol per a aquesta obra: Històries, anècdotes i consells per a millorar les teves fotografies. I és que d’això tracta. L’autor ha recorregut mig món a la crida i cerca de bones imatges de natura.
sentidos aves portada

Són incomptables els detalls que es podrien destacar d’aquesta obra, que sorprendran i fascinaran tant l’aficionat als ocells i a la naturalesa en general com el professional, que sens dubte descobrirà aspectes sobre els ocells que difícilment hauria imaginat.
històries naturals portada

Històries naturals s’organitza com un recull d’articles que el nostre autor –novel·lista i biòleg– sistematitza concatenant degudament cadascun dels relats que se’ns exposen. Cada article és tot un món, és a dir, un assaig on la curiositat s’exposa a la llum de la matèria observada.
portada llibre por qué dormimos

Matthew Walker fa més de vint anys que intenta donar resposta a les preguntes relacionades amb dormir. És un dels majors experts en la investigació del son, però sobretot és un gran enamorat del tema.
portada planeta inhospito

El llibre no és fàcil de llegir, amb uns continguts i una redacció complexos. De fet, pot semblar esgarrifós, ja que presenta una exposició continuada de possibles «terrors» futurs.
portada llibre vida gran historia

A les mans tenim un llibre de divulgació científica de 589 pàgines, una síntesi extensa de l’evolució al planeta, inclosos els humans, apte per a qualsevol persona interessada en el tema amb un coneixement bàsic de la matèria.
Secció de llibres de la revista Mètode

Cada mes, a la secció de llibres de la revista Mètode, proposem una sèrie de lectures per a complementar i potenciar la mirada científica dels nostres lectors i lectores.
Llibres de divulgació científica

L'Aparador de la secció de llibres de la revista Mètode arriba també a la web. En aquesta edició especial nadalenca, trobareu les principals novetats en llibres de divulgació científica de l'any 2019.

Aquest llibre deixar clar que pot passar-te quan tries idees, consells o pràctiques sense cap base científica i que poden allunyar-te d’aconseguir una vida saludable.

David Reich reconstrueix  allò que es coneix de les poblacions i dels fluxos migratoris que es van anar estenent per tots els continents.
llegat llibres

Una biblioteca adquirida al llarg de la vida és un registre de l’evolució d’una persona. El conjunt té més valor que les parts perquè explica una història més enllà dels textos.

El volum inclou aproximacions molt valuo­ses a les qüestions que més preocupen avui en aquest camp, com la necessitat de l’ètica en la comunicació de la salut o la d’evitar les fake news.

En l’obra s’analitzen dues característiques principals de la bellesa: la simetria, amb totes les seues variants, i el concepte de naturalitat matemàtica.
los mensajeros de la biodiversidad portada

Estem davant d’una obra d’art pels dibuixos i les fotos, però que alhora és una eina divulgativa de primer ordre que ens mostrarà una part essencial del nostre patrimoni natural i ens evidenciarà la importància de conservar-lo.

Al llibre, el lector trobarà un exemple diàfan d’excel·lent divulgació sobre el relat de l’era dels dinosaures.

És un llibre de gran utilitat com a guia de camp i obra de consulta obligatòria per a tots els interessats en l’apassionant món de les plantes ornamentals.

El bioquímic i bioinformàtic Héctor Tejero i l’antropòleg Emilio Santiago deixen clara una cosa: el Green New Deal no és la solució definitiva al canvi climàtic.

En la literatura científica el nazisme és una mica com el porc: tot s’aprofita, ja sigui com a font de dades experimentals, com a exemple de mala ciència, de lliçó ètica o com a base per a arguments de ciència-ficció.

«Neurociencia y educación» es un llibre molt recomanable per al professorat de qualsevol nivell educatiu, per al futur professorat i per als investigadors (psicòlegs, pedagogs, neurocientífics) que s’ocupen de problemes educatius.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20