Llibres de divulgació científica

L'Aparador de la secció de llibres de la revista Mètode arriba també a la web. En aquesta edició especial nadalenca, trobareu les principals novetats en llibres de divulgació científica de l'any 2019.

Aquest llibre deixar clar que pot passar-te quan tries idees, consells o pràctiques sense cap base científica i que poden allunyar-te d’aconseguir una vida saludable.

David Reich reconstrueix  allò que es coneix de les poblacions i dels fluxos migratoris que es van anar estenent per tots els continents.

El volum inclou aproximacions molt valuo­ses a les qüestions que més preocupen avui en aquest camp, com la necessitat de l’ètica en la comunicació de la salut o la d’evitar les fake news.

En l’obra s’analitzen dues característiques principals de la bellesa: la simetria, amb totes les seues variants, i el concepte de naturalitat matemàtica.

Al llibre, el lector trobarà un exemple diàfan d’excel·lent divulgació sobre el relat de l’era dels dinosaures.

És un llibre de gran utilitat com a guia de camp i obra de consulta obligatòria per a tots els interessats en l’apassionant món de les plantes ornamentals.

El bioquímic i bioinformàtic Héctor Tejero i l’antropòleg Emilio Santiago deixen clara una cosa: el Green New Deal no és la solució definitiva al canvi climàtic.

En la literatura científica el nazisme és una mica com el porc: tot s’aprofita, ja sigui com a font de dades experimentals, com a exemple de mala ciència, de lliçó ètica o com a base per a arguments de ciència-ficció.

«Neurociencia y educación» es un llibre molt recomanable per al professorat de qualsevol nivell educatiu, per al futur professorat i per als investigadors (psicòlegs, pedagogs, neurocientífics) que s’ocupen de problemes educatius.

«El manual del astrólogo cuántico» és una biografia, poc convencional i amb tocs irònics, sobre el matemàtic i metge renaixentista Girolamo Cardano.

«Esto no estaba en mi libro de historia de la medicina» oferieix una aproximació a la lluita contra la malaltia a través de les actua­cions dels qui la van protagonitzar.

«La nueva biología de la mente» explora la base biològica de l’autisme, la depressió, l’esquizofrènia, l’alzhèimer o les addiccions.

«El reino ignorado» s’aproxima al món de les plantes des d’una perspectiva fonamentada en el coneixement científic per tal de revelar i disseccionar la complexitat, el dinamisme, i la varietat d’adaptacions i processos biològics d’aquestes estrategues sèssils.

David Bueno i Torrens, doctor en Biologia, professor i investigador en la Universitat de Barcelona, vol acostar al lector alguns dels secrets i sorpreses que amaguen el genoma i l’epigenoma dels éssers vius, sempre amb rigor científic però amb un llenguatge proper.
portada llibre Bardenas Reales paradís

«Llegir» el llibre és com passar un dia en el paradís. Això sí: només el podreu llegir mirant les fotos perquè no porten la més mínima explicació... fins al final de tot.

En ciència les excepcions poden ser una mina d’oportunitats o una gran pèrdua de temps, i no hi ha manera fàcil de distingir-les per endavant.

Cordelia Fine es dedica a desmuntar una visió esbiaixada del comportament humà, en el qual podem trobar una gran varietat de conductes i formes d’actuar en funció de l’individu però també de la societat en què aquest s’ha desenvolupat.

Mites, creences, religions, pseudociències o tradicions. Aquestes són les qüestions en què Miguel Ángel Sabadell, astrofísic i doctor en Física Teòrica, s’ha submergit.

Ball aprofundeix i polemitza brillantment sobre les «rareses» que ens desconcerten de la mecànica quàntica: partícules que travessen parets, observadors que maten el gat de Schrödinger, o el tremendista concepte del col·lapse de la funció d’ona.

Un llibre que posa de manifest que la història de la ciència ens ajuda a entendre com funciona la ciència, els problemes que hi ha en el seu origen, i de lectura molt recomanable per als estudiants de física i química i per als professors de secundària.

Aquest llibre està dedicat a comprendre la immensa varie­tat d’estètiques sexuals i comportaments de festeig al regne animal, com apareixen i per a què.

El professor Kaku ens condueix en un viatge a través del temps i de l’espai, analitzant breument la història de l’exploració espacial per centrar-se ben aviat en el seu futur.

Cebrian fa unes pinzellades –en concret, quaranta– d’aquest entorn valuós que cal conservar i conèixer, amb molta passió i gran coneixement, il·lustrant-ho amb nombroses fotografies.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19