En la literatura científica el nazisme és una mica com el porc: tot s’aprofita, ja sigui com a font de dades experimentals, com a exemple de mala ciència, de lliçó ètica o com a base per a arguments de ciència-ficció.

«Neurociencia y educación» es un llibre molt recomanable per al professorat de qualsevol nivell educatiu, per al futur professorat i per als investigadors (psicòlegs, pedagogs, neurocientífics) que s’ocupen de problemes educatius.

«El manual del astrólogo cuántico» és una biografia, poc convencional i amb tocs irònics, sobre el matemàtic i metge renaixentista Girolamo Cardano.

«Esto no estaba en mi libro de historia de la medicina» oferieix una aproximació a la lluita contra la malaltia a través de les actua­cions dels qui la van protagonitzar.

«La nueva biología de la mente» explora la base biològica de l’autisme, la depressió, l’esquizofrènia, l’alzhèimer o les addiccions.

«El reino ignorado» s’aproxima al món de les plantes des d’una perspectiva fonamentada en el coneixement científic per tal de revelar i disseccionar la complexitat, el dinamisme, i la varietat d’adaptacions i processos biològics d’aquestes estrategues sèssils.

David Bueno i Torrens, doctor en Biologia, professor i investigador en la Universitat de Barcelona, vol acostar al lector alguns dels secrets i sorpreses que amaguen el genoma i l’epigenoma dels éssers vius, sempre amb rigor científic però amb un llenguatge proper.

En ciència les excepcions poden ser una mina d’oportunitats o una gran pèrdua de temps, i no hi ha manera fàcil de distingir-les per endavant.

Cordelia Fine es dedica a desmuntar una visió esbiaixada del comportament humà, en el qual podem trobar una gran varietat de conductes i formes d’actuar en funció de l’individu però també de la societat en què aquest s’ha desenvolupat.

Mites, creences, religions, pseudociències o tradicions. Aquestes són les qüestions en què Miguel Ángel Sabadell, astrofísic i doctor en Física Teòrica, s’ha submergit.

Ball aprofundeix i polemitza brillantment sobre les «rareses» que ens desconcerten de la mecànica quàntica: partícules que travessen parets, observadors que maten el gat de Schrödinger, o el tremendista concepte del col·lapse de la funció d’ona.

Un llibre que posa de manifest que la història de la ciència ens ajuda a entendre com funciona la ciència, els problemes que hi ha en el seu origen, i de lectura molt recomanable per als estudiants de física i química i per als professors de secundària.

Aquest llibre està dedicat a comprendre la immensa varie­tat d’estètiques sexuals i comportaments de festeig al regne animal, com apareixen i per a què.

El professor Kaku ens condueix en un viatge a través del temps i de l’espai, analitzant breument la història de l’exploració espacial per centrar-se ben aviat en el seu futur.

Cebrian fa unes pinzellades –en concret, quaranta– d’aquest entorn valuós que cal conservar i conèixer, amb molta passió i gran coneixement, il·lustrant-ho amb nombroses fotografies.

El llibre de Montoliu exposa com ha arribat als laboratoris l’edició genòmica i, en particular, la tecnologia CRISPR.

Aquesta guia constitueix un llibre de gran utilitat i obra de consulta obligatòria per a tots els interessats en l'apassionant món de les papallones.

Sorprèn que David Galadí-Enríquez siga capaç d’explicar un fenomen celeste complex en poques línies i amb rigor; va a l’arrel del problema, el trosseja en les seues parts constituents, les analitza en detall i dona la seua visió científica.

El llibre editat per Getty Publications  resumeix en 96 pàgines la vida i obra pictòrica i entomològica de Maria Sibylla Merian, amb 116 il·lustracions a tot color.

Els microorganismes es presenten en Microbiota. Los microbios de tu organismo com una part fonamental i alhora invisible de les nostres vides.

La biografia escrita per José María Urkia Etxabe demostra com la història de la medicina espanyola no seria el mateix sense Luis S. Granjel.

Edzard Ernst destaca com un pioner que va dedicar grans esforços a estudiar des d’un punt de vista científic la falta d’efectivitat de moltes formes de medicina alternativa.

La proposta es un tresor d’informació clara i organitzada sobre un dels desastres naturals més devastadors de la història.

Un llibre revelador que posa sobre la taula la naturalesa de la desconfiança cap a la ciència, un pilar bàsic del funcionament de la democràcia.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19