Vida indómita no és un llibre de biologia, sinó una mena d’autobiografia esbiaixada vers les històries i anècdotes més aventureres. Tanmateix, Trivers aprofita totes les ocasions per explicar les situacions més truculentes i escabroses des d’un punt de vista biològic-evolutiu.

La llibreta de camp és un esborrany íntim que no aporta ni treu validesa a les explicacions que se’n deriven. I tanmateix, qualsevol gran explicació sobre la natura ha tingut en algun moment l’aspecte desmanegat i fràgil d’una nota en una llibreta de camp.

L’investigador i oncòleg Siddharta Mukherjee ha aconseguit de nou que un assaig d’alta divulgació siga un èxit. A El gen ens acosta a la història «de la normalitat abans que esdevingui una cosa maligna».

"Fotografiar con mal tiempo" és un llibre rodó i necessari que descriu com afecta el mal temps a la fotografia i dóna consells pràctics per a treure’n el màxim partit.
Dance to the tune of life

Denis Noble transmet en aquest llibre les seues idees sobre la teoria de la relativitat biològica i replanteja els fonaments de la biologia tradicional.
sopa plantes silvestres

Herbari mengívol és un llibre recomanable com a company en les excursions de camp i que ens ajudarà a conèixer, estimar i tastar alguns dels tresors comestibles que ens ofereix aquest combinat de flora accessible i saviesa popular.
Santiago Ramón y Cajal

Salvador Macip presenta una semblança original i suggeridora que, a més d’explicar-nos per què Ramón y Cajal és el científic més important de la història d’Espanya, ens demostra que, més d’un segle després, la investigació científica espanyola continua patint dels mateixos problemes que el premi Nobel ja va denunciar.

En "El científico rebelde", Freeman Dyson ens parla no sols com a científic, sinó també com a pacifista desencantat, testimoni d’una guerra, creient, activista polític i amant de la història.

[caption id="attachment_61524" align="alignleft" width="200"] El universo vecinoMarcus Chown La liebre de marzo, Barcelona, 2005, 221 pp. Títol original: The Universe Next Door (2001)[/caption]El universo vecino, de Marcus Chown, un autor

[caption id="attachment_61519" align="alignleft" width="200"] Houston, tenemos un problemaLa historia de la Exploración espacial a través de sus accidentesJavier Casado Ediciones El Rombecabezas, Madrid, 2005, 413 pp.[/caption]Qui alguna vegada no s’ha

[caption id="attachment_61514" align="alignleft" width="200"] Adiós a la tierra.Estaciones espaciales, superpotencias rivales y los viajes interplanetarios. Robert Zimmerman Editorial Melusina, SL, Barcelona, 2005, 577 pp.[/caption]Qui alguna vegada no s’ha quedat meravellat

[caption id="attachment_61509" align="alignleft" width="200"] Química verdaXavier Domènech Rubes Editorial, Barcelona, 2005, 138 pp.[/caption]Des del meu punt de vista, l’objectiu de la llicenciatura en Químiques és la formació de futurs professionals

[caption id="attachment_61504" align="alignleft" width="200"] Teoria de l’striptease aleatoriJosep Perelló Tres i Quatre, València, 2004, 133 pp.[/caption] [

[caption id="attachment_61499" align="alignleft" width="200"] La Symphonie des nombres premiers. Marcus du Sauto Éditions Héloïse d’Ormesson, París, 2005, 491 pp.[/caption]L’agost del 1900, David Hilbert, en la conferència més famosa que hagi

[caption id="attachment_61494" align="alignleft" width="200"] El canon científico José Manuel Sánchez Ron Editorial Crítica, Barcelona, 2005, 342 pp.[/caption]L’editorial Crítica inicia amb aquest volum una col·lecció dedicada als «Clásicos de la ciencia

Només els escèptics impenitents s’entretenen a analitzar el missatge científic de la publicitat i, si troben tres peus al gat, rondinen a les xarxes.

L’autor ha viscut els canvis que hi ha hagut en les darreres dècades en el sistema de recerca espanyol i ens ho descriu de mil maneres.

El llibre és una manera entretinguda, variada i útil d’entrar al món del racionalisme, un compendi de consells i tècniques per a pensar millor.

L’autor reivindica la ciència com a component fonamental de la cultura científica al mateix nivell que les humanitats.

Diu el mite que la ciència no té ideologia. Potser la ciència no, però els científics ben segur que sí. I els llecs encara més, amb l’avantatge que no han de

«Em veig ara confrontat amb la mort però no he acabat amb la vida.» Aquesta és la cita que encapçala 'Gratitude', un llibre brevíssim –es llegeix en mitja horeta– però d’una intensitat poc comuna.

El 1940 la cantant argentina Inesita Pena va popularitzar un tango que destil·lava la piràmide de Maslow al seus tres components essencials: salut, diners i amor. Cada vèrtex del triangle