roger bartra

Roger Bartra es va llicenciar a l’Escola Nacio­nal d’Antropologia i Història en 1967. Va cursar estudis de mestratge en ciències antropològiques a la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic (UNAM) i es va doctorar en sociologia a la Sorbona de París.
Simonetta Gribaldo portada

L’entusiasme de Simonetta Gribaldo cap als arqueus és evident. No en va els ha dedicat gairebé tota la seua trajectòria científica, cosa que no va ser fàcil. Però dins del món de la microbiologia, l’estudi dels arqueus ha estat de baixa prioritat fins fa ben poc.
José Antonio Sobrino

El catedràtic de la Universitat de València José Antonio Sobrino és contundent sobre la capacitat de reacció contra el canvi climàtic: «Limitar l'augment a 1,5 ºC és pràcticament irrealitzable».
Jon Butterworth entrevista

Jon Butterworth va visitar l’IFIC, a València, per a parlar dels reptes i de les oportunitats que té la física de partícules per a mantenir l’interès del públic.
rasekoala 1

Elizabeth Rasekoala ha estat guardonada per la seua lluita en favor de la diversitat, la inclusió sociocultural i de gènere en la divulgació, l’aprenentatge i la pràctica de la ciència a l’Àfrica.

Entrevista a Gunnar von Heijne, Secretari del Comitè del Nobel de Química (Suècia).
Angela Saini

Entrevista a Angela Saini, periodista científica i escriptora (Regne Unit), autora del llibre Inferior (2017).
Robert Sapolsky

Entrevista a Robert Sapolsky, professor de la Universitat de Stanford (EUA), on ens parla sobre algunes de les qüestions més actuals de la biologia.

Entrevista a Dava Sobel, escriptora i divulgadora científica.

Entrevista a Hanna Kokko, catedràtica de Biologia Evolutiva de la Universitat de Zuric.

Entrevista a M. Vicenta Mestre, Rectora de la Universitat de València.

Martín Aluja (Ciudad de México, 1957) és un dels entomòlegs més reconeguts del món. Forma part de l’Acadèmia Mexicana de les Ciències i actualment és investigador en l’Institut d’Ecologia (INECOL).

Guardonat amb el Premi Crafoord en Ciències de la Vida, conversem amb l'expert sociobiòleg.

Massimiano Bucchi (Arezzo, Itàlia, 1970) és professor de Sociologia de la Ciència en la Universitat de Trento i actual director de la revista Public Understanding of Science (PUS).
francisco mojica

Creador del Grup de Microbiologia Molecular de la Universitat d'Alacant, parlem amb el descobridor del sistema CRISPR.
Ada Yonath

Conversem sobre ribosomes, bacteris i fàrmacs amb la premi Nobel de Química de 2009
Anna Traveset

Guardonada amb el Jaume I de Protecció del Medi Ambient el 2017, parlem amb l'experta sobre biodiversitat.
Charles Forceville

Parlem amb l'expert en comunicació visual de les metàfores com a punt clau del llenguatge humà, així com del món de la recerca acadèmica.
Pierre Legendre

Reconegut per establir les bases per a l'aplicació de l'estadística a la investigació en ecologia de comunitats, parlem amb l'expert canadenc.
leo lorenz

El professor Leo Lorenz, president del Centre Europeu d’Electrònica de Potència, fa ús dels seus dots docents per tal d’esclarir-nos alguns conceptes de la seua disciplina, explicar-nos el seu parer sobre noves tecnologies com el cotxe elèctric, o també sobre el paper dels professionals enginyers en la nostra societat.
Richard Dawkins i Jean Bricmont

Conversa amb dos figures claus del pensament científic i escèptic: el físic i pensador belga Jean Bricmont i l'etòleg i divulgador de la ciència britànic Richard Dawkins.
Maria Blasco

Maria Blasco dirigeix des de 2011 el CNIO, on també lidera el grup de telòmers i telomerasa. Els telòmers són una mena de caputxons que protegeixen els extrems dels cromosomes i que s’acurten a mesura que la cèl·lula acumula divisions.

Jordi Garcés dirigeix Polibienestar, un centre únic a l'Estat espanyol que se centra en la recerca, anàlisi i innovació de les polítiques socials i en la planificació estratègica de polítiques públiques.
Louis Nirenberg

Tota una eminència en el seu camp, manté l'entusiasme per la matèria traspassats ja els noranta anys.
1 2 3 4 5 6 7 8 9