Via Làctia

Manel Perucho es pregunta si podem fer jazz amb la divulgació científica. En aquesta nova entrada a Els Blogs de Mètode, el físic ho prova amb un clàssic de 1959: Kind of blue, de Miles Davis.
Gravat del mètode emprat pel Dr. Blundell en les primeres transfusions

En aquesta nova a Els Blogs de Mètode, l'oncòloga fa un repàs als fonaments de les transfusions sanguínies al llarg de la història i ens explica els processos que transcorren entre el moment de la donació i de la transfusió.

No s'han trobat publicacions.

L'èxode de milers d'exiliats republicans durant l'hivern de 1939

Les condicions meteorològiques durant l'exili republicà l'hivern de 1939, període conegut com la Retirada, no van ser excessivament adverses per al trànsit a peu pels passos de muntanya, a excepció dels dies 29 a 31 de gener.

incendi d'un bosc

Els boscos són la llar de més del 80% de la biodiversitat terrestre, però en la mesura que els arbres estan menys adaptats a les condicions climàtiques actuals, són més vulnerables a les plagues, sequeres i incendis.
Yolanda Picó

Yolanda Picó, catedràtica de Nutrició i Bromatologia de la Universitat de València, analitza contaminants emergents, tant les seues concentracions en el medi ambient com els seus efectes en la biota a llarg termini.
Protestes del camp valencià

El sector agrari valencià es mobilitza per la seua situació crítica i al centre de tots els problemes es troba la incapacitat dels llauradors de traslladar els increments de costos que sofreixen als seus productes, que sempre van a la baixa.
Via Làctia

Gravat del mètode emprat pel Dr. Blundell en les primeres transfusions

Pilar Domingo Calap al laboratori

Pilar Domingo compagina la tasca d'investigadora Ramón y Cajal en l’I2SysBio, on lidera el grup «Virologia ambiental i biomèdica», amb la docència en el Departament de Genètica a la Universitat de València.
Concha Gómez Mena als hivernacles de la UPV

Iniciem la sèrie «Espais de ciència» visitant el laboratori i els hivernacles on treballa la professora Concha Gómez Mena, de l'Institut de Biologia Molecular i Cel·lular de Plantes (CSIC-UPV) al campus de Vera de la Universitat Politècnica de València.
Isabel Cordero Carrión

En aquesta nova entrega d'«Espais de ciència» visitem la Facultat de Matemàtiques de la Universitat de València, on Isabel Cordero aprofundeix en les seues àrees d'investigació: les matemàtiques aplicades i l'astrofísica.
José Jaime Baldoví

Entrem a l’Institut de Ciència Molecular (ICMol) de la Universitat de València amb José Jaime Baldoví, investigador i director del grup 2D Smart Materials per a la recerca amb materials bidimensionals intel·ligents.
naturaleza con inteligencia artificial

Joan Fontcuberta crea històries mitjançant la fotografia i altres fonts documentals amb les quals emula objectes d’estudi i metodologies pròpies de les ciències naturals parodiant els mecanismes de legitimació del coneixement científic.
Jane Godall abraça un ximpanzé

Aquest monogràfic aporta nous punts de vista sobre el paper dels relats en la configuració del pensament científic i sobre el mode en què aquest recurs ajuda a comunicar la ciència d’una manera eficaç.

«Molta gent ignora conceptes matemàtics bàsics»