Les malalties rares o minoritàries són aquelles que tenen una prevalença molt baixa en la població general. Henri Marie Raymond de Toulouse-Lautrec és considerat el primer cas descrit al món de picnodisostosi.

Tots els qui els hem escoltat sabem que les lletres de Joan Miquel Oliver inclouen moltes referències a la Física i, en particular a l’Astrofísica i la Cosmologia.

No s'han trobat publicacions.

Nova convocatòria per a l'enviament d'articles per al número dedicat al sexe humà des d'una perspectiva científica i multidisciplinària. Enviaments: fins al 15 de desembre de 2024.
Flamencs a l'Albufera de València

El Parc Natural de l'Albufera és un ecosistema únic de gran valor biològic a la província de València. Al llarg dels anys, la contaminació i l'activitat humana ha posat en greu perill aquest paratge natural.
Joan Fontcuberta

El fotògraf Joan Fontcuberta (Barcelona, 1955) és l'autor de les imatges del número 119 de Mètode, dedicat a l'storytelling. Parlem amb ell sobre fotografia, intel·ligència artificial, ficció i realitat.

El blog Univers Violent continuem parlant d'estrelles binàries, en aquesta ocasió de LS I +61 303 a la constel·lació de Cassiopea.
Riu Vinalopo

El riu és el resultat d’un procés de construcció cultural, com apunten els autors d'aquest llibre. Una peça clau d’aquesta història és el nom del riu, que no va ser únic fins al segle XIX. Abans cada tram rebia un nom diferent.

vida o port

Vida o port és una esmena a la totalitat d'un projecte obsolet, que sentesta a hipotecar el futur malgrat les advertències del present. El llibre ens ofereix una radiografia de tots els sectors implicats.

vavilov

Nikolai Ivànovitx Vavílov (1887-1943) va ser un dels grans genetistes del primer terç del segle XX i, per dissort, li va tocar viure els anys més dramàtics d’aquell segle. L'estiu de 1927 va visitar Espanya.

de generació en generació

El llibre s’adreça a qualsevol lector interessat a comprendre les lleis i els mecanismes per mitjà dels quals es transmet la informació genètica en els éssers vius. Divulgació en estat pur.

«Molta gent ignora conceptes matemàtics bàsics»