verola del simi

La verola del simi s'ha transmès fora del radar sanitari durant un temps desconegut en múltiples països on no és endèmia. Com ha pogut passar?
Genes cerebros y símbolos

A Genes, cerebros y símbolos, Jordi Agustí presenta la informació més recent sobre les espècies hominines, la biologia de les poblacions, la demografia... i no només la paleontologia i l’anatomia.

Som virus d’Albert Altés és una rellevant contribució a l’assagística de divulgació en català en tractar un tema gens menor com és la relació entre els virus i l’existència de la vida en la Terra.

La Revolució francesa va deixar dues grans aportacions a la humanitat: la Declaració dels Drets de l’Home i el sistema mètric decimal. De Dunkerque al Montgó se centra en aquesta darrera aventura.
Acoso: #MeToo en la ciencia española

En Acoso. #MeToo en la ciencia española, Ángela Bernardo aborda casos d'assetjament sexual o assetjament per raó de sexe en l'àmbit científic i els factors que els fan possibles.
Genes: Escribiendo el guion de la vida

Genes acosta la ciència de l’ADN a un públic poc especialitzat en la matèria emprant com a vehicle majoritari la paraula. Una feina que s’assoleix gràcies a l’experiència divulgadora dels autors.
Taxidermista de la plaça Reial

Un llibre que parteix de la història de Lluís Soler Pujol, taxidermista de referència i visionari d’un destí superior, alhora científic, artesà i educador, per a la seua disciplina.
societats

Partint de les bases evolutives de la cooperació, en aquest monogràfic ens endinsem en les estructures socials humanes, des de les més simples fins a la complexitat de les societats modernes.
Vicente Ortí. El guerrer

El nou número de Mètode, Vida Social, ens ofereix una lectura estimulant sobre l'origen de les societats humanes des d'un punt de vista evolutiu.

El Tribunal Suprem dels Estats Units podria derogar la llei de l'avortament i això posaria en perill la vida de moltes dones.

Aquesta obra heterogènia relata un viatge intel·lectual de Toni Pou en què combina cultura científica i humanística per reflexionar sobre la relació entre ambdues

Blas Cabrera va ser un dels físics més importants del s.XX a Espanya. Aquesta biografia repassa la seua relació amb els canvis que va experimentar la física en aquells anys.

El llibre fa un recorregut històric per les fites més importants en el descobriment de les proteïnes.

Aquest assaig repassa la trajectòria de quatre científics que van reclamar una nova ciència, col·lectiva i col·laboradora.

El llibre Rebecca Wragg condensa quinze anys d'estudi dels avenços arqueològics i paleoantropològics sobre els neandertals.

Quan Sebastià Cornudella, xef d'un prestigiós restaurant, comença a perdre el sentit del gust, acudeix a la Universitat Politècnica de Catalunya per tractar de solucionar el problema amb l'última tecnologia.

La desertificació és un repte ambiental global, per això és necessària una resposta validada per la ciència i la política.

Les zones àrides són territoris amb una gran biodiversitat. Donat el creixement d'aquestes pel canvi climàtic, és essencial conèixer en profunditat la seua estructura i funcionament.

En els últims anys la incidència de l'escabiosi o sarna ha augmentat notablement a Espanya. Esther Samper explica com actua aquest àcar i com afecta les persones infectades.

L’horitzó a la nit ha desaparegut davant l’avanç imparable de la contaminació lumínica de les ciutats. Per veure'l tal com es veia abans, cal aplegar a certs llocs privilegiats.

A les pel·lícules d'Star Wars podem trobar errades de la física i la biologia i, sobre tot, de l'ecologia

Al llibre, l'arquitecte i activista Carles Dolç ens ofereix un recorregut sobre la defensa de la Devesa del Saler i la reivindicació d'un espai verd al llit del Túria
Ishi

El llibre Ishi, el último de su tribu ens permet mirar per la finestra dels yahi, un poble extingit. Ens explica com era el seu poble, els seus déus i herois.
canvi climàtic

El passat 28 de febrer es va presentar l'informe del Grup 2 de treball de l'IPCC. Marta Rivera-Ferre, una de les autores que han col·laborat en l'elaboració de l'informe, ens en dona les claus.